18 lip 2015

LBA #6 #7 #8

Od razu mówię, że dziś nie mam siły nikogo nominować - odpowiedzenie na te pytania zajmie mi już i tak wieczność, bo dziewczyny postarały się utrudnić mi życie i pytania zmusiły mnie do myślenia ♥ Jednak dziękuję już na samym początku za te trzy wspaniałe nominacje, a nominowały mnie: Swee Little Kathmegi94My Life ☻ Kolejność nie jest przypadkowa - w takiej kolejności dziewczyny mnie nominowały... Oj, coś czuję długi post... Ale to nie tylko moja wina ^^


1. Jaka książka wzbudziła w Tobie zamiłowanie do czytania? 
Kogoś zdziwi, że będzie to Harry Potter i Kamień Filozoficzny? Najpierw tata czytał nam całą serię (a przynajmniej całą wtedy wydaną, czyli do Zakonu Feniksa) na dobranoc. Kiedy przestał, zbuntowałam się i zaczęłam sama ^^ Styl pani Rowling wciągnął mnie całkowicie w magiczny świat czytania. Może stąd właśnie moje główne zamiłowanie do fantasy?

2. Co sprawia, że chcesz przeczytać daną książkę? 
Opis - musi mnie zaintrygować lub chociaż zwrócić uwagę na elementy, które lubię w książkach. Po drugie, nie ukrywajmy - okładka. Kiedy przemierzam Empik lub przeglądam listę na LubimyCzytać.pl - głownie zwracam uwagę na okładki i grzbiety. I nie muszą być nawet cudowne... Jeśli są na nich wróżki, smoki albo coś takiego - patrzę na nie od razu i pochłaniam opis. Nie ukrywam też, że kiedy ktoś poleca mi daną książkę albo czytam pozytywną opinię na jej temat na Waszych blogach - również wpływa to na moją chęć lub niechęć do książki.


Najpiękniejsza,
ktoś się nie zgadza,
że jest piękna?
Najlepiej oddająca - choć
nie tyle treść, co
charakterek głównej
bohaterki
3. Najlepsza, najpiękniejsza i najbardziej oddająca treść okładka książki/albumu muzycznego Twoim zdaniem (możesz pokazać zdjęcie). 
Eeee, znam okładkę na te wszystkie trzy kategorie, ale nie na razem wzięte. Pod okładkami macie opisy, do której kategorii się zaliczają.

Najlepsza!
Przeczytałam ją głownie
ze względu na okładkę,
ale nie żałuję -
była świetna!
4. Jak reagują inni, gdy czytasz i nagle wybuchasz śmiechem? 
Dobre pytanie, bo zdarza mi się to dość często - ostatnio np. przy Zwód: wiedźma. Na szczęście - głównie w domu. Tata wtedy staje w korytarzu i dziwnie na mnie patrzy ☻ W szkole... Przyjaciółka chce zobaczyć ten fragment, a kolega uznaje mnie za psychopatkę, że tak nagle wybucham śmiechem nie wiadomo z jakiego powodu ^^

5. Jakie są Twoje ulubione utwory muzyczne, stworzone na podstawie książek? 
A ja w ogóle takie znam? Nope. Dalej.

6. Co wybierzesz - płytę ulubionego wykonawcy czy najnowszą książkę z ulubionego gatunku? 
Książkę! Nawet się nie musiałam zastanawiać, bo książki kocham ponad muzykę i filmy. Gdybyś zapytała o słodycze... Musiałabym się zastanowić...

7. Czytałeś/-aś książkę napisaną przez vlogera? Co o niej sądzisz? 
Nie, nie czytałam, więc nie mam zdania ^^

8. Co kolekcjonujesz (książki, płyty, znaczki...) i dlaczego akurat to? 
W sumie można powiedzieć, że książki, bo lubię patrzeć na powiększającą się biblioteczkę. Ale tak, to chyba nic... Kiedyś miałam fazę na karteczki z Witcha i Winx, ale to był chyba jedyny okres, kiedy naprawdę coś kolekcjonowałam.

9. Co/kto motywuje Cię do działania? 
Zależy do jakiego. Do nauki - perspektywa stypendium (a dostaje je jedna osoba z całej szkoły, więc muszę się serio starać). Do ćwiczeń - chęć wyrobienia sobie ładnych mięśni oraz chłopak. Ogólnie w moim przypadku dobrze działa system nagradzania siebie za sukcesy ^^

10. Jakie blogi wzbudzają w Tobie zainteresowanie? 
Recenzenckie, przy czym skupiające się na książkach, bo filmów nie oglądam, kosmetyków mało używam... Czasem, jeśli są dobrze prowadzone, lubię czytać blogi pamiętnikowe. No i... blogi z opowiadaniami, ale dopiero rozwijające się, bo inaczej nie chce mi się cofać i czytać np. 20 rozdziałów, aby ogarnąć, o co kaman.

11. Jak to się stało, że prowadzisz bloga? 
Nudziłam się, a poza tym dużo czytam, więc czemu nie? Już od kilku lat bloguję, ale często się nudziłam i blogiem i go usuwałam. To jednak pierwszy blog recenzencki. Wcześniej były ocenialnie, z opowiadaniami i pamiętnikowe, a nawet z poezją własną.





1. Najlepsza ekranizacja książki jaką widziałeś/widziałaś.
Najlepsza to znaczy musi się pokrywać? Bo mam dwa typy - Hobbit za wspaniałe wykonanie. I ekranizacje Narnii, które wolę od książki i to chyba jedyny taki przypadek, ale styl autora Narnii mnie męczy.

2. Książka, o której zmieniłeś zdanie (na lepsze lub gorsze) wracając do niej po jakimś czasie.
Zrób mi jakąś krzywdę J. Żulczyk  - zdecydowanie na lepsze ^^

3. Bestseller, który Cię rozczarował. 
Przyznam szczerze, że chociaż Grę o tron czytało się nieźle, to miałam wobec niej większe oczekiwania. Więcej w opinii, zresztą - na samym początku recenzji książki ☻

4. Najtrudniejsza rzecz w prowadzeniu bloga. 
Przyznam - nie wiem. A w tym jest coś trudnego? Jak dla mnie tylko ogarnianie zaległości po tygodniu nieobecności to masakra, bo piszecie wspaniałe recenzje, ale czytam tyle blogów, że po 10tej recenzji mam ochotę resztę wyłączyć, bo to za dużo informacji ^^

5. Czynność, której nie znosisz wykonywać. 
Gotowanie. Zdecydowanie, bezapelacyjnie gotowanie. Wygrywa nawet ze sprzątaniem i nauką. Dlaczego? Bo mam dwie lewe ręce do kuchni i nawet kiełbasę potrafię źle upiec czy jajko sadzone... Możecie się śmiać - śmiało, ale raz robiłam jajka sadzone i na drugi dzień ani ja, ani brat nie poszliśmy do szkoły, bo źle się czuliśmy ^^

6. Ulubiona lektura szkolna. 
Kusi mnie, żeby znów odpowiedzieć, że Harry Potter, bo miałam pierwszą część jako lekturę, ale przychodzi mi do głowy też inna pozycja - Ten obcy. No i jeszcze bardzo podobała mi się Zapałka na zakręcie, która również była moją lekturą, ale w przypadku obydwu nie dałam rady drugim częściom

7. Literatura polska czy zagraniczna?
Szczerze - nie zwracam na to uwagi. Jeśli autor pisze wciągające książki, to co mnie interesuje czy to polski autor czy zagraniczny? Tak samo z rozczarowaniami - przecież, jeśli jakaś polska książka mnie zawiodła to nie skreślę od razu całej polskiej literatury. Przyznam jednak, że bardzo przypadła mi do gustu literatura czeska - Czesi mają bardzo fajny styl pisania, podobnie do Rosjan i Białorusinów. W tych książkach, przynajmniej tych, które ja do tej pory czytałam, zawsze było dużo humoru i akcji.

8. Miejsce, w którym nigdy nie czytasz. 
No cóż, na pewno nie czytam na toalecie... Ani w wannie, bo nie chcę zmoczyć książki ani telefonu. Poza tym nigdy nie czytam w samochodzie/ autobusie - choroba lokomocyjna.

9. Jak wyglądałby Twój idealny dzień?
Nie mam jednego scenariusza. Na pewno spędziłabym go z chłopakiem, porobiła trochę niecenzuralnych rzeczy. Może jakaś impreza wieczorkiem? Ewentualnie całodniowy wypad na zwiedzanie bunkrów, nad rzekę ze znajomymi... Po prostu kiedy robię to, co lubię - już jest idealnie ☻

10. Miejsce, które bardzo chciałbyś/chciałabyś zobaczyć ale nie miałeś/-aś możliwości?
Kiedy byłam młodsza - był to Paryż, wieża Eiffla. Obecnie... Nie wiem, nie jestem typem podróżniczki. Dla mnie idealną wycieczką jest wyjazd w góry i chodzenie po lasach całymi dniami ☻

11. Książka papierowa, e-book czy audiobook?
Tylko nie audiobook! Mam jakąś urazę po odsłuchaniu połowy 11 minut, kiedy stwierdziłam, że skoro nie mogę czytać w autobusie to mogę słuchać... Najbardziej lubię papierowe wersje, ale przy pakowaniu się na wakacje - zdecydowanie wygrywają e-booki, zajmują baaardzo mało miejsca w walizce (wręcz najczęściej lądują na telefonie i nosze je w kieszeni ^^).




1. Jaka piosenka kojarzy ci się z twoją ulubioną książką ? 
Jejku, nie lubię pytań o muzykę i filmy, bo to tematy, w których jestem mało obcykana. I choćbym nie wiem, jak usilnie nad tym myślała, nie umiem wymyślić żadnej książki i piosenki, które mi sie ze sobą kojarzą ^^

2. Twój ulubiony cytat z ostatnio przeczytanej książki to ? 
Z ostatnio przeczytanej? Kocham cię. Przestań istnieć. Po prostu tej cytat mnie urzekł! Pochodzi z wymienionej już w tym poście - Zrób mi jakąś krzywdę.

3. W jakim fikcyjnym świecie chciałbyś zamieszkać ? 
Aby w jednym? Bo na przykład bardzo podoba mi się świat stworzony przez Flanagana, ale również Oksana Pankiejewa wykreowała w Przekraczając granice genialny świat!

4. Jaka jest twoja ulubiona adaptacja książkowa i dlaczego właśnie ona ? 
No, tak - tutaj odpowiedź to zdecydowanie Narnia: Książę Kaspian. Po pierwsze: jak już wspomniałam, styl autora książki mnie nudzi, ale opowieść ciekawi, więc tylko przez ekranizacje poznaję ją dalej ^^ 

5. Gdybyś miała szansę napisania książki jakiego gatunku by ona była ? 
Napisałam już dwie książki, jestem w trakcie pisania trzeciej (może kiedyś je wydam? na razie to bardziej hobby) i wszystkie trzy to fantasy. Kogoś to dziwi? ^^

6. Ulubiona postać filmowa lub serialowa ? 
Aby jedna??? Nieee, zabijcie mnie! Halt, Harry Potter, Kartik, Beleth, Eric, Dany, Jon, Arya.... Mam jeszcze wymieniać? ^^

7. Postać z jakiej książki uważasz za największego złoczyńcę ? 
O Huston, mamy problem! To nawet gorsze niż wybieranie ulubionej postaci... Myślałam 15 minut! I nic nie wymyśliłam ^^ Do głowy przychodzi mi Voldemort, ale czy on był taki największy? Nieee, na pewno nie... Bleh, może Wy macie jakieś propozycje?

8. Jaka książka/film/serial wzbudzają w tobie największe emocje ?
Kurde, dlaczego zadajesz mi takie ciężkie pytania? :( Musze nad nimi myśleć! :D  Moja odpowiedź będzie głupia, wiem, ale... zawsze płaczę, kiedy w Ralph Demolka on niszczy jej ten samochodzik... No i w Meridzie walecznej, kiedy ta matka nie zmienia się z powrotem w człowieka, choć przecież wiem, że się zmieni ^^ Nazwijcie mnie dzieckiem - wobec tych argumentów chyba nie mam prawa się obrazić ☻

9. Czytasz książki napisane przez polskich autorów ? 
Tak, uwielbiam zwłaszcza Sapkowskiego i Ćwieka. Choć, tak jak już wspomniałam, mało interesuje mnie pochodzenie autorów. Bardziej zwracam uwagę na ich styl.

10. Jaka książka według ciebie powinna zostać lekturą szkolną ? 
Moim zdaniem na stałe do kanonu lektur szkolnych powinien wejść Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Jest tam tyle mądrych rzeczy - o przyjaźni, o poświęceniu, o oddaniu. Poza tym książkę bardzo fajnie się omawia ^^

11. Co jest twoją największą pasją ?
Pisanie. Zdecydowanie. Książki, opowiadania, wiersze (wierszy tyyylko 6 zeszytów!). No i chyba nie idzie mi to tak źle, jak udało mi się wygrać ogólnopolski konkurs, a w kolejnym dostać wyróżnienie? ☻

A więc koniec - hip-hip-huura! Ileż ja się namyślałam... Teraz idę się odmóżdżać, grając w Big Bang Empire ☻ Miłego dnia ^^

15 komentarzy:

  1. Karteczki z Witcha i Winx - mam tego pełne 3 segregatory xD
    Dzięki za odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam dwa - mały i duży ^^ Nadal są gdzieś u babci ^^

      Usuń
  2. Skończyłaś już swoje dwie książki?! Ojej, a ile mają stron? :P Bo ja ma zaczętych milion pięćset książek, gdzie w jednej napisałam 200 stron, drugiej 100, trzeciej 60, itd... :D
    Też zbierałam karteczki! :D Najwięcej mam Witch, ale dużo mam też z Kubusia Puchatka... :D :D
    Nie dziwię się twoim uczuciom podczas oglądam Meridy. :D :D
    Bardzo ciekawe odpowiedzi. ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki mają odpowiednio 141 i 212 stron. Jest też trzecia, napisana tylko i wyłącznie na konkurs, która jest plagiatem HP i też ma 141 stron ^^ Tej jednak nawet nie zamierzam wydawać, ale mam do niej sentyment, bo jest pierwsza i dostałam za nią wyróżnienie literackie. Za drugą książkę wygrałam pierwsze miejsce w kategorii literackiej, a za trzecią dostałam tytuł Młodego Literata, czyli jeszcze lepiej niż pierwsze miejsce ^^
      Piszę czwartą... Ale nie umiem powiedzieć, ile już mam stron, bo każdy rozdział jest osobno ^^ Jest ich już 24 :) Ale pomysłów cały zeszyt :D

      Usuń
  3. Gdyby tylko mnie coś tak motywowało do nauki, czy ćwiczeń .... :/
    Och, to ja już wolę gotować niż sprzątać czy się uczyć, choć .... jestem w tym kiepska :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje wygrania w konkursie :D Można gdzieś przeczytać twoje prace? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, jeśli chcesz - mogę wysłać ci na e-mail moje opowiadania ^^ Nie publikuję ich w Internecie, ponieważ nie chciałabym, żeby ktoś je splagiatował. Kiedyś prowadziłam też bloga z opowiadaniem, ale przestałam, bo to ciężkie - jeśli ktoś nie czyta od początku, to potem się w tym nie łapie.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  5. O bogowie, tyle pytań i odpowiedzi... :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, napisałaś już dwie książki? Mam nadzieję, że kiedyś je wydasz i będzie można je przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki zamiar, ale jakoś jednak jest ta obawa, że to się nie uda albo, że potem obsmarujecie mnie na swoich blogach :P

      Usuń
  7. Dziękuje za odpowiedzi:) Serio napisałaś już 2 książki? Podziwiam, ja próbowałam pisać, ale po kilku rozdziałach kończyła się moja systematyczność;) Ale ty, skoro już skończyłaś pisać, to może powinnaś wysłać którąś z nich do wydawnictw, warto spróbować:D Może w twojej szufladzie zalega dzieło na miarę "Harrego Pottera" czy "Władcy pierścienia" a ty je skrywasz przed światem:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw musiałabym mieć z 2000 na wydanie książki ^^

      Usuń
  8. O, znam odpowiedź na pytanie o utwór muzyczny powstały na podstawie książki - Hanging tree z "Kosogłosa" :)

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻