14 lip 2015

'Wampiraci 1-4' J. Somper

Tytuł: Demony oceanu/ Fala terroru/ Krwawy kapitan/ Czarne serce
Tytuł oryginalny: Demons of the Ocean/ Tide of Terror/ Blood Captain/ Black Heart
Autor: J. Somper
Cykl/seria: Wampiraci
Tłumaczenie: Piotr W. Cholewa
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2007/2007/2008/2009
Ilość stron: 320/408/520/480

Opis:
(1)Jest rok 2505. Podniósł się poziom oceanów. Nadchodzi nowa era piractwa.
Straszliwy sztorm rozdziela bliźnięta Connora i Grace Tempestów, niszczy ich łódź, a ich samych rzuca w okrutne, zimne wody, by walczyli o życie.
Uratowany przez jeden ze słynniejszych statków pirackich, Connor wkrótce zaczyna nosić rapier. Ale czy ma dość charakteru, by zostać piratem?
Grace trafia na pokład bardziej tajemniczego statku. Trzymaną w zamknięciu zapewnia się, że nie spotka jej żadna krzywda, dopóki będzie słuchać poleceń niezwykłego kapitana...
(2)Wampiraci. Fala terroru Wampiraci wrócili!Kolejne niezwykłe przygody bliźniąt Grace i Connora Tempestów oraz załóg statku piratów i wampiratów...CONNOR TEMPEST ma wprawdzie dopiero czternaście lat, ale wśród piratów czuje się jak ryba w wodzie. Musi jednak wybierać między lojalnością wobec towarzyszy z załogi, a lojalnością wobec siostry.GRACE TEMPEST nie uważa pirackiego życia za aż tak pociągają
(3)Przygody i tajemnice nie są niczym dziwnym dla bliźniąt Grace i Connora Tempestów. Od katastrofy ich łodzi, każde znalazło na morzu nowy świat, pełen przyjaciół i wrogów. Czy, walcząc z zagrażającym zewsząd niebezpieczeństwem, przekroczą granicę, zza której nie ma powrotu?
(4)Nowy statek grasuje po oceanach,siejąc postrach i zniszczenie.Gdy odpływa przed świtem, na nabrzeżu można znaleźć czarną królową kier. to znak rozpoznawczy pięknej Loli Lockwood, która nosi dziwny tatuaż na oku, a krew sączy z drogocennego weneckiego kieliszka. Zuchwałe zbrodnie wywołują gniem Federacji Pirackiej. Cheng Li staje na czele oddziału łowców wampirów. Jej tajną bronią jest Connor Tempest. Grace, wstrząśnięta wyborami brata, poznaje tymczasem rodzinne sekrety.Przeszłość kryje straszliwą prawdę...ale i tajemnicę.

Opinia:
Czytałam je już jakiś czas temu. Nie pamiętam, co było w konkretnej książce, ale ogólnie sądzę, że seria warta jest polecenia. To ta seria skłoniła mnie do zakupienia Piratiki, bo chciałam powrócić do klimatów piratów.
Choćbyś nie wiem jak wielki był a twoje imię nie wiadomo jak znane wystarczy jedno pchnięcie czyjegoś miecza aby to skończyć na zawsze.
Rodzeństwo uciekło, ponieważ po śmierci ojca - czekała ich nieciekawa przyszłość. Podczas sztormu zostają rozdzieleni. Grace trafia na tajemniczy statek wampiratów, a Connor walczy u boku piratów. Którą część historii wolę? W sumie obydwie są super, ale Connora lubię mniej niż Grace. Poza tym bardziej podoba mi się ich czas poza Akademią.

Twoim przeznaczeniem nie jest podążać za kimś, ale przewodzić
Historia jest pełna humoru, akcji, a Somper nie zapomniał dodać też tajemniczości i romansu. Dla mnie było to coś nowego, świeżego. Pomysł piratów bardzo przypadł mi do gustu. Osobiście polubiłam Lorcana (jeden z wampiratów) i lubiłam Jeza - do czasu nieszczęśliwego wypadku. A rodzeństwo, pomimo, ze się kocha - różni się bardzo i podejmuje często zaskakujące decyzje nawet, jeśli myślimy, że ich znamy.

Jestem nieśmiertelna i taka jest moja miłość. Jestem niepokonana, taka jest moja namiętność. Jestem nieskończona jak oceany i potężna noc. Obiecuję ci, ukochany, że będę kochającą wierną żoną. Będę dzieliła z tobą moją namiętność, moją potęgę i moją miłość ponad morzami i czasem.
Autor pisze ciekawie, a seria z każdym tomem zaskakuje. Po czwartym tomie nie miałam czasu na czytanie, ale po prostu muszę sięgnąć po dwa ostatnie tomy! I Wam też polecam serię. Wiem, że recenzja jest krótka i mało treściwa, ale to dlatego, że lepiej pamiętam poszczególne wydarzenia niż ogół książki, a nie chcę robić spoilerów. ☻

Przede mną jeszcze Imperium Nocy oraz Wojna nieśmiertelnych, ale to w e-bookach ^^

Zapraszam na fanpage i zachęcam do like'owania ^^

5 komentarzy:

  1. Zapisuje sobie tytuł, seria wydaje sie być ciekawa. Mam ochote przeczytać ten cykl :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym przeczytać! ^_^ Ten wątek piratów... zachęca i to bardzo. ^_^

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowała mnie ta seria, chociaż rzadko czytam o piratach. Jednak już dodaję ją do mojej listy "chcę przeczytać" i będzie sobie na mnie czekała cierpliwie w kolejce :D
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki kiedyś miałam w planach, jednak nigdy jakoś do nich nie dotarłam i po nie nie sięgnęłam :) teraz myślę, że nie są w moim typie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i nawet w wolnym czasie sięgnę po tą serię. Wydaje się być miłą odskocznią od cięższych książek :)

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.