16 kwi 2016

Mini maratonowy TAG książkowy

Pytanie obowiązkowe nr 1 dla wszystkich czytelników - Kto wybiera się na WTK 2016? :) (Warszawskie Targi Książek dla nieobeznanych xD) Bo mogłybyśmy się spotkać :D

We współpracy z dziewczynami z mojej grupy Mini maratony czytelnicze (takiego mojego małego, blogowego haremu :3) stworzyłyśmy TAG. Widziałyśmy już coś podobnego u Isabel (raczej ja widziałam, spodobało mi się, więc wstawiłam dziewczynom na grupę, a one chętnie się zgodziły :)). Stwierdziłyśmy jednak, że aby nie ściągać tego samego pomysłu, nieco go udoskonalimy, dokładnie wpadła na to Ola z bloga Nieuleczalny książkoholizm. My nie wymyślałyśmy kategorii same sobie. Po zgłoszeniach, wylosowałam pary, a w parach wymyślałyśmy kategorię, kojarzącą nam się z tą drugą osobą :) I tak powstał Mini maratonowy TAG książkowy :) 

1. Ann Wars dla Ola G., czyli książka, podczas czytania której nie zauważyłeś, że dotarłeś do końca (bo była taka dobra)
Tutaj długo myśleć nie musiałam, a dlaczego? Cofam Was oto do recenzji Renesansu z serii Assassin's creed, gdzie nawet tak zaczynam recenzję. Rzadko mi się zdarza, że nie wiem, ze to już koniec, ale tutaj... Tutaj zabrakło mi po prostu stron do czytania :D

2. Aoi Akuma dla medyk, czyli ulubiona krwawa książka
Ogółem, ta kategoria rozbawiła mnie ogromnie! Sama bym na to w życiu nie wpadła! Tylko... Co ja mam tu dopasować? To może coś, o czym dawno nie wspominałam, czyli książki Ćwieka? W sumie i w Chłopcach i w Kłamcy jest masa krwi, trupów... :D Ale przecież za to i za ten humor to ja go kocham najbardziej :D

3. bookworm dla Just yśka, czyli ulubiony młodzieżowy wątek miłosny
Zdziwię was, mam taki! Jest to nawet trójkąt miłosny :D Chodzi mi o perypetie miłosne Thilii ze Skazanych Alice Hill :)

4. Doomisia dla Suomi, czyli bohaterka mająca wiele kreatywnych pomysłów
Chociaż kategoria bardzo do Suomi pasująca, to myślę, myślę i ciężko znaleźć jej książkowy odpowiednik... Widzicie, gdyby to był bohater, nie miałabym problemu :D Ale na bohaterki zwracam jakoś mniejszą uwagę... Hmm, po przejrzeniu listy przeczytanych przeze mnie książek, stwierdzam, że najkreatywniejszą bohaterką, którą sobie przypominam jest Yelena z Siły trucizny. Sam pomysł treningów, zakamuflowania się... Dla mnie to było kreatywne :)

5. Jellyfish dla JustinaJ, czyli książka, która wciągnęła się od pierwszych stron (i nie mogłeś się od niej oderwać)
Dziewczyny, kocham Was! :D Serio, nie chcecie wiedzieć, ile czasu minęło, a ja jestem  tu :D To może... Historia prawdziwa kapitana Haka. Ta książka już od pierwszych stron była niezwykła <3

6. Just yśka dla bookworm, czyli ulubiona polska książka
Saga wiedźmińska <3 Nareszcie jakaś łatwa kategoria! :D Z sagą wiedźmińską nie może się równać nic <3

7. JustinaJ dla Jellyfish, czyli książka, w której akcja toczy się spokojnie, ale ma też jedno lub kilka mocnych wydarzeń, które tobą wstrząsnęły
Dla tych, którzy nie wiedzą, Justina nawiązuje tu do macek meduzy (ang. jellyfish). Tylko mam wielkiego pecha, że pomyślała akurat o tym, bo czytam raczej książki z masą akcji, szybką akcją...  Chociaż nie, wait... Jak to dobrze czasem po kwadransie myślenia spojrzeć na półkę z książkami, a tam jak wół stoi sobie Pachnidło i się ze mnie naśmiewa! Pachnidło cechuje się wolną, wręcz ślimaczą akcją, ale są takie momenty w książce... A najbardziej wstrząsającym jest jej zakończenie!

8. KittyAilla dla Ola K., czyli bohaterka z uzależnieniem
Ja tylko nawiązywałam do nazwy bloga :D I sama się wkopałam! I znów... Faceta to bym miała... Ech, muszę zacząć zwracać większą uwagę na kobiety :D Ale pisałam akurat z Just yśką i taaak, wpadłam na pomysł! Kaltain Rompier ze Szklanego tronu była uzależniona od opium! :D

9. Maria Włodarska dla Patrycja 'Pyciaaa', czyli powieść, którą przeczytałeś w jeden dzień
Ja zazwyczaj czytam książki jednego dnia, max. 2. Żeby się jednak nie powtarzać... To niech będzie Turniej w Gorlanie J. Flanagana, który - jak wszystkie jego książki - pochłonął mnie bez reszty :)

10. medyk dla Aoi Akuma, czyli modna książka, na którą musiałeś trochę poczekać, zanim ją przeczytałeś
Tutaj też mam mega wybór :D Niech będzie.... Igrzyska śmierci, bo o nich raczej nie będę musiała wspomnieć w dalszych kategoriach. Było to spowodowane tym, że książkę pożyczałam od koleżanki, bo w bibliotece jej nie było.

11. Meredith dla WiktoriaCzytaRazemZWami, czyli bohater, który ma swoją bratnią duszę
Wiecie, dla mnie to jednak nieco trudne zagadnienie :D Cofnijmy się jednak do zamierzchłych czasów wakacji 2015 i zajrzyjmy do Paranoi, gdzie Scout odnalazł Tiarę. Zdecydowanie mogę ich uznać za bratnie dusze :)

12. Ola G. dla Ann Wars, czyli książka, w której zachwycił cię świat/miejsce, gdzie dzieje się akcja
No cóż, tu muszę się powtórzyć, ale uwielbiam świat wykreowany przez Johna Flanagan, zarówno Skandię, jak i Araluen <3 Mogłabym tam mieszkać! Być zwiadowczynią lub kurierką <3

13. Ola K. dla KittyAilla, czyli książka, w której nie występuje wątek miłosny
Tak, Ola wiedziała, jak tworzyć trudną kategorię, bo wbrew pozorom bardzo trudno znaleźć książkę Autobiografię Kuby Rozpruwacza
bez wątku miłosnego! Jednak dla antymiłośniczki romansów to nic trudnego :D Przedstawiam Wam oto

14. Oxuria dla Paulina Balcerzak, czyli książka, w której występuje więcej niż dwóch głównych bohaterów
Tutaj od razu nasunęła mi się seria R. Riordana Olimpijscy herosi oraz Gra o tron. I w jednej i w drugiej nie dość, ze tych bohaterów głównych jest masa, to jeszcze oni wszyscy prowadzą narracje :D

15. Patrycja 'Pyciaaa' dla Maria Włodarska, czyli ciekawa książka z gatunku, za którym nie przepadasz
Godzina prawdy, hm? Nie przepadam za YA, romansem, biografiami, NA... Trochę tego jest :D Jednak to obyczajówka pojawi się w tej kategorii. Accabadora. Ta, która pomaga odejść. Była to książka co prawda nudnawa momentami, ale ciekawa, spodobała mi się, choć biorąc ją z kosza z tanimi książkami, myślałam, że to fantasy!

16. Paulina Balcerzak dla Oxuria, czyli książka z najładniejszą okładką
Jedyny moment, w którym się powtórzę, ale nic nie poradzę na to, że kocham tą okładkę!

17. Suomi dla Doomisia, czyli książka w wiosennym klimacie
Tzn. lekka, przyjemna, delikatna według mnie, a takie były Skrzydła Laurel A. Pike <3

18. WiktoriaCzytaRazemZWami dla Meredith, czyli książka z idealnym miejscem akcji
Nie wspomnę tutaj o Zwiadowcach ponownie, bo to miejsce nie było idealne, choć uwielbiam je najbardziej. Dla mnie idealne miejsce akcji to Hogwart <3


Nominuję:

I oczywiście wszystkich, którzy tylko mają ochotę go zrobić :) Zapraszam również do grupy :)

17 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie dokończyć sagę o Wiedźminie, ponieważ przeczytałam pierwszą część oraz jeden zbiór opowiadań i jakoś ją przerwałam. Mogę jednak stwierdzić, że te dwie książki z sagi, które przeczytałam to naprawdę niesamowita polska fantastyka, więc jak najbardziej pasuje do tej kategorii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz jak najszybciej wrócić i dokończyć <3

      Usuń
  2. Niewiele znam. Mogę jedynie powiedzieć, że absolutnie zgadzam się co do Zwaidwców, Drużyny i Turnieju! A ta okładka "Prawdziwej historii kapitana Haka" jest cudna!
    Dzięki za nominację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z niecierpliwością na twoje odpowiedzi :D Ciężko by się było co do tych akurat nie zgodzić :D

      Usuń
  3. Niestety nie wybieram się na Warszawskie, ale Krakowskie w październiku owszem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie Yelena faktycznie może się nadawać na kreatywną bohaterkę :D
    Mnie też się podoba okładka Historii prawdziwej kapitana Haka ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  5. "Kłamca"... krwawy? W sumie dla mnie nawet "Grimm City" jakoś masakrycznie krwawe nie było XD Szczególnie, jak porównasz z np. "Księgą bez tytułu", gdzie jelita są wszędzie. Na ścianach i suficie również. Chociaż jak byłam młodsza wydawała mi się bardziej obrzydliwa. Dużo bardziej.
    No i z Wiesiem kompletnie nic się równać nie może. To jak konie arabskie - może nie każdemu się podobają, ale są najpiękniejsze i już.
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, lepszych pomysłów nie miałam :D Po prostu ja czytam drastyczne książki, ale w sumie żadna nie jest jakoś specjalnie krwawa :D Niby GoT mogłam jeszcze dać, ale tam też mało krwawa, tylko dużo ludzi ginęło :D
      Właśnie Księgę mam w planach :D

      Usuń
  6. Z wymienionych w Tagu książek czytałam tylko Igrzyska.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie poszłabym na Warszawskie targi książki, gdyby nie fakt, że są aż w Warszawie, która jest tak dalekoo..

    OdpowiedzUsuń
  8. Łii fajnie, że moja kategoria była prosta, bo ja sama na niej poległam xDD
    Widzisz nie pomyślałam i tej mendzie ze Szklanego tronu o uzależnieniach i tak kminiłam dobre 10 min :D
    No a tak to znów mało co znam :(

    OdpowiedzUsuń
  9. No widzisz, mówiłam, że trudne wymyśliłam, no ale życie nie jest usłane chipsami ;) Akurat Pachnidło niedługo zamierzam przeczytać na Dyskusyjny Klub Książki, mam nadzieję, że okaże się fajne.

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.