10 kwi 2017

KONKURS WIEDZY NA BIBLIOTECZCE: STALI CZYTELNICY

Z racji, że nie mam pomysłów na posty, a recenzje o Dorze będą się pojawiać w wersji mini, aby uniknąć spoilerów, to nie miałabym postów na cały kwiecień. Już w marcu zaczęłam temu przeciwdziałać i podesłałam 12 moim koleżankom po fachu zestaw 15-tu pytań na mój temat :) Pomysł zaczerpnęłam od Suomi, która na swoim blogu w marcu pisała posty pt. Jak dobrze znasz Suomi? Dziewczyny poradziły sobie doskonale, bo dwie kategorie (POCZĄTKUJĄCY CZYTELNIK oraz RACZKUJĄCY CZYTELNIK) w ogóle nie doczekają się postów :D


Rangę STAŁEGO CZYTELNIKA można było uzyskać w przedziale punktowym 7-9 punktów. Jeżeli ktoś uzyskał 9,5 punktu, nadal pozostaje w tej randze, ale ma duże aspiracje, aby kiedyś zdobyć kolejną :D
Postanowiłam zacząć od osoby z najmniejszą ilością punktów i piąć się w górę. W przypadku takiej samej ilości punktów - decydowała kolejność odpowiedzenia na pytania :) Codziennie poznacie odpowiedzi dwóch osób, a 7. dnia pojawi się podsumowanie :)
Zachęcam was też do PRZECZYTANIA NAJPIERW PYTAŃ BEZ ODPOWIEDZI I ODPOWIEDZI NA KARTCE CZY COŚ I WPISZCIE MI W KOM., CHĘTNIE POLICZĘ WAM PUNKTY I NAJWYŻEJ WSPOMNĘ O WAS W PODSUMOWANIU.
Postanowiłam też komentować odpowiedzi niektóre, nie wszystkie tylko te, gdzie miałam coś do powiedzenia :) Odpowiedzi prawidłowe według dosłownego klucza, jaki sobie napisałam, pojawią się w podsumowaniu :)

JELLYFISH - 7/15 PKT


1. Od ilu lat prowadzę bloga?
Odp.: 2 lata? 2,5? 3? (bardzo sprecyzowana odpowiedź, Jellyfish) Założę, że dwa i pół. +


2. O czym wcześniej pisałam blogi?
Odp.: Niestety nie wiem. -


3. Jakie trzy gatunki literackie lubię czytać najbardziej?
Odp.: Kryminał i fantastyka – tego jestem pewna. A poza tym… zaryzykuję, że młodzieżówki (o ile można to zaklasyfikować jako gatunek). Jeżeli się nie liczy jako gatunek, bo serio nie jestem pewna, to jeszcze erotyki. +
KOMENTARZ: Odjąć młodzieżówki, ale padły 3 prawidłowe gatunki, więc +


4. O jakich istotach nadprzyrodzonych czytam najchętniej?
Odp.: Akurat kojarzy mi się teraz post dotyczący aniołów, możliwe, że to przyćmiewa osąd, ale zaryzykuję, że to poprawna odpowiedź. -


5. Dlaczego wprowadziłam na bloga mini recenzje?
Odp.: Szczerze powiedziawszy nie jestem pewna. Przypuszczalnie, ponieważ na temat niektórych książek ciężko jest stworzyć pełną, naprawdę rozbudowaną recenzję. -
KOMENTARZ: Teraz zaczęłam tak z tego korzystać, ale to nie powód wprowadzenia ich :)

6. Co to są Refleksje czytelnicze?
Odp.: Refleksje czytelnicze to… refleksje czytelnicze. Luźne przemyślenia dotyczące książek oraz tematów okołoksiążkowych. Pierwszy post jaki przychodzi mi do głowy to ten o grupie na facebooku. +

7. Dlaczego stworzyłam Projekt POLSKA?
Odp.: Żeby pokazać ludziom, że literatura polska jest naprawdę fajna i warto ją czytać. Chodzi o prezentowanie polskich autorów i zachęcenie innych do czytania ich. +

8. Autor, którego przeczytałam wszystkie wydane do tej pory książki?
Odp.: Czy chodzi o Jakuba Ćwieka? -

9. Jaki maraton organizowałam już (oczywiście nie sama) 2x?
Odp.: Na blogu, a nie na grupie…? Niestety nie wiem  -

10. Jakiego motywu literackiego nienawidzę?
Odp.: Hm, trójkąty miłosne? Rozmemłana główna bohaterka? Obydwa na raz? +
KOMENTARZ: Aby jedno, ale trafione :)

11. Jaką odmianę (schemat) wątku miłosnego lubię?
Odp.: Na pewno, gdy są tam silne postacie. Nie jestem w stanie tego bardziej doprecyzować. -

12. Wydawnictwo, którego przeczytałam najwięcej książek?
Odp.: SQN? Jaguar? -

13. Dlaczego często przed czytaniem pierwszej części, mam ją już zaspoilerowaną (podpowiem, że nikt mi nie spoileruje)?
Odp.: Nie wiem, a nie chcę palnąć głupoty. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem, prawda? -
KOMENTARZ: Prawda, ale widocznie nie wiesz, jak czytałam Zwiadowców i Drużynę czy od czego zaczęłam Miłość na kołku... (od 7 tomu... :P)

14. Jaka była wcześniej kolorystyka mojego bloga?
Odp.: Zielono-czarna +

15. Czego nie lubię w zachowaniu innych blogerów?
Odp.: Komentowania bez czytania treści! I zapraszania na swojego bloga na zasadzie „obserwacja za obserwację”. +

BOOKWORM - 8/15 PKT

1. Od ilu lat prowadzę bloga?
Odp.: 3 +

2. O czym wcześniej pisałam blogi?
Odp.: - 

3. Jakie trzy gatunki literackie lubię czytać najbardziej?
Odp.: fantastyka, kryminały, hmm, przygodowe? +/-

4. O jakich istotach nadprzyrodzonych czytam najchętniej?
Odp.: anioły (strzelam :P ) -
KOMENTARZ: Widzę, że post was mylił bardzo :D

5. Dlaczego wprowadziłam na bloga mini recenzje?
Odp.: Bo nie zawsze o każdej książce można napisać dużą, „pełną” recenzję -

6. Co to są Refleksje czytelnicze?
Odp.: cykl - przemyślenia na różne tematy związane z tematyką książkową/około książkową i z tego co mi świta, to też odpowiedzi na pytania czytelników bloga +

7. Dlaczego stworzyłam Projekt POLSKA?
Odp.: Bo kochasz polskich autorów, za co ja Cię kocham <3 I chcesz ich wypromować bo są spychani na drugi plan +
KOMENTARZ: Ach, jakie wyznanie miłości <3

8. Autor, którego przeczytałam wszystkie wydane do tej pory książki?
Odp.: strzelam: Ćwiek -

9. Jaki maraton organizowałam już (oczywiście nie sama) 2x?
Odp.: Świąteczny i Walentynkowy +/-
KOMENTARZ: Jeden tylko jeden poprawny, bo Walentynkowy był organizowany raz :)

10. Jakiego motywu literackiego nienawidzę?
Odp.: coś z miłością pewnie, ale nie potrafię sprecyzować -

11. Jaką odmianę (schemat) wątku miłosnego lubię?
Odp.: od nienawiści do miłości :D +

12. Wydawnictwo, którego przeczytałam najwięcej książek?
Odp.: Fabryka Słów (dziś czytałam post :D ) +
KOMENTARZ: Farciara, specjalnie wam wysłałam pytania przed postem, ale nie odesłałaś od razu :D

13. Dlaczego często przed czytaniem pierwszej części, mam ją już zaspoilerowaną (podpowiem, że nikt mi nie spoileruje)?
Odp.: nie mam pojęcia -

14. Jaka była wcześniej kolorystyka mojego bloga?
Odp.: czarno zielony +

15. Czego nie lubię w zachowaniu innych blogerów?
Odp.: spamowania w komentarzach, nieuczciwego zachowania (np. w BT) i więcej mi nie przychodzi do głowy +

PS. Nie ma to na celu rzeczywistej klasyfikacji moich czytelników, a dobrą zabawę :) Uważam, że to fajnie wiedzieć, na ile znają nas nasi czytelnicy, może to dać też podpowiedź, że nad czymś należałoby popracować :D

18 komentarzy:

  1. Kurczę, czyli chyba tylko ja nie pamiętałam tej kolorystyki bloga XD I w życiu nie wpadłabym na to, że odmiana miłości, którą lubisz, to "od nienawiści do miłości". Ale to w sumie... logiczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chyba tylko ty nie pamiętałaś dokładnie :P
      No prawda, że logiczne? :D

      Usuń
  2. To naprawdę fajna zabawa, a pytania niektórą są mega ciężkie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przesadzaj :D Nic, czego nie wiedziałby stały czytelnik według wyników, bo nikt nie spadł niżej rangą :D

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o 8.Autor, którego przeczytałam wszystkie wydane do tej pory książki?
    Czy chodzi może o Flanagana? :3 Bo jak zdążyłam zauważyć obie osoby odpowiedziały źle na to pytanie, a jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. O jej w kolejnej czyżby ja ? XD
    Kurcze tak SB próbowałam przypomnieć ale nie pamiętam swoich odp xd
    Fajne to to jest xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No punktowo szło, więc tak :D
      Ja mam wszystkie te pliki nadal :D

      Usuń
  5. Powiem Ci, że bardzo fajna seria na posty i nie chodzi o sam kwiecień, bo każdego miesiąca możesz coś wymyślać :) ja niestety jestem tu od niedawna, także do rangi stałego czytelnika mi daleko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja to ogarniałam od marca :P
      A próbowałaś odpowiedzieć sobie na pytania? :D

      Usuń
  6. Lubię te pytanka, teraz jak je czytałam, to uświadomiłam sobie, że nie wiem, jakim cudem na nie odpowiedziałam xD
    Masz u mnie nominację do tagu, jbc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pff, jak to nie wiesz jak :P A podobno psychofanka :P

      Usuń
  7. A o czym wcześniej pisałaś bloga? Bo chyba tu nie padło (ewentualnie odpowiedź jest w kolejnych postach więc idę czytać dalej i jakby co to nie było tematu XD)
    Te czarne kolory to ja pamiętam ^^ na szczęście zmieniłaś <3

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedzi będą na koniec, ale opowiadania, ocenialnie, wiersze też były, pamiętnikowe :P
      Teraz jest bardziej dziewczęco :D

      Usuń
  8. Hahha, ja też się wahałam nad aniołami tam, przez ten post. To nas zmyliłaś xD Ale ja stwierdziłam, po przemyśleniu, że wampiry lubisz bardziej :D
    Ja też cię kocham za kochanie polskich autorów <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, dobra zmyłka nie jest zła :D
      <3 <3 <3

      Usuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻