4 kwi 2016

Za co kochamy fantasy #8 - Aoi

Moim kolejnym króliczkiem została Aoi z bloga Bo kocham czytać :) Nie lecę za kolejnością, napisałam już do wszystkich króliczków na e-maile, więc mam prośbę, sprawdźcie spam, bo np. Detektyw Książkowy znalazła tą wiadomość w spamie :( A nowe króliczki oczywiście nadal mogą się zgłaszać - tu czy pod listą uczestników :)

Kitty: Od jakiej książki zaczęła się twoja przygoda z fantasy? :) Wybrałaś ją sama czy może ktoś ci ją polecił, dał? :)

Aoi: Ciężko stwierdzić dokładnie, od jakiej książki się zaczęło. Wydaje mi się jednak, że była to pierwsza część mojej ulubionej serii ("Miecz Prawdy" Goodkinda") - "Pierwsze Prawo Magii". Jest to seria, którą polecił mi mój brat i dzięki któremu mogłam ją czytać - to on zbiera kolejne tomy serii.

Kitty: O, o tej serii to jeszcze nie słyszałam żadnej złej opinii, a sama mam ją kiedyś w planach :D Rozumiem, że przeczytałaś całą serię - masz faworyta wśród tomów? :D

Aoi: Całej serii nie mam jeszcze za sobą. Przeczytałam dopiero pięć z siedemnastu tomów! Moim faworytem, przynajmniej do tej pory, jest tom trzeci - "Bractwo czystej krwi". :D 

Kitty: Siedemnastu? Ojej, długa seria :D
A co jest takiego szczególnego w tym tomie? XD
i jakiego bohatera lubisz najbardziej? (ale to nie tylko z serii Goodkind tylko ogólnie z Fantasy ;))

Aoi: Hm... Zwyczajnie najbardziej spodobały mi się wydarzenia. Zdążyliśmy się już oswoić z bohaterami, poznać ich, aczkolwiek wciąż nie całkowicie... No i generalnie w całej serii urzekają mnie opisy i generalnie świat przedstawiony - Terry Goodkind stworzył naprawdę niesamowite krainy! ^^Co do ulubionego bohatera... Ojej, mam problem! :D Nawet polubiłam Sabriel z trylogii Gartha Nixa. I Richarda z "Miecza Prawdy". I Dracona z serii Rowling. Naprawdę mam wybrać jedną osobę? :P

Kitty: To może inaczej - twoja bratnia dusza ze świata fantastyki? :D chodzi o kogoś, z kim na pewno byś się dogadała ;)

Aoi: Sabriel, zdecydowanie! :D

Kitty: Nie czytałam, więc może przybliż mi jej postać oraz ten wybór? :D Bo mam w planach i ciekawa jestem jakaż jest ta bohaterka :D

Aoi: Sabriel jest dosyć odważna, wie, czego chce, choć nie jest idealna. Ma swoje obawy, zdarzają jej się niepowodzenia. Nie jest bohaterką idealną. :) No i sądzę, że bym się z nią zaprzyjaźniła, lubię taki typ osobowościowy!

Kitty: Ooo, ja też! <3 A jak już jesteśmy przy typach osobowości - jakiej rasy byłby twój fantasy-facet i dlaczego - wiadomo, każda rasa ma z góry przypisane jakieś cechy rozpoznawalne :D

Aoi: Elfem, bo elfowie mnie kręcą! :D A tak serio to... Ciężko powiedzieć. Elfowie są suuuuuper :D

Kitty: Na pewno mi się u nich podoba umiejętność strzelania z łuku... I nic więcej :D A w jakim świecie chciałabyś mieszkać z ukochanym? :D

Aoi: W jakiejś pięknej krainie, z cudownymi krajobrazami, górami (<3) i innymi magicznymi istotami. No i żeby nie było tam tylko ciągłego pokoju - bo byłoby nudno. :p

Kitty: Lubisz wojny w Fantasy? :D a czytałaś może Martwe Jezioro? Tam to dopiero nie było nudno, to o swego rodzaju rewolucji w świecie rządzonym piszesz Smoczycę :D

Aoi: Wojny... O ile są opisane w jakiś niesamowity sposób - uwielbiam! :D Chociaż najbardziej lubię je zrobione w jakiś efekciarski sposób na filmach. Oczywiście mowa o wojnach w świecie fantasy. :) Martwego Jeziora niestety nie czytałam.

Kitty: ​Ja właśnie wojen aż tak nie lubię, muszą być naprawdę dobrze opisane :D A co z paranormal romance? Czytujesz, lubisz, unikasz? :D

Aoi: Raczej unikam, choć nie powiem, nawet kuszą niektóre tytuły. Dotychczas przeczytałam "aż" dwie książki należące do tego gatunku - "Rycerz ciemności" i "Miecz ciemności" Sherrylin Kenyon i, przyznaję, podobały mi się! Choć wysokiego poziomu to one nie stanowią. :p

Kitty: No nie, też nie sądzę, że paranormal romance przedstawiają wysoki poziom :D Ale wow, czytałam ich więcej od ciebie, a to zaskoczenie :D
Jaka magiczna moc przydałaby ci się najbardziej? I do jakiej strony mocy chciałabyś przynależeć - jasnej czy ciemnej? :D

Aoi: Kontrola nad czasem i teleportacja! To byłoby coś... :D Przyznam szczerze, że zwykle fascynują mnie czarne charaktery, więc pewnie opowiedziałabym się po ich stronie. :p

Kitty: Oo, ciekawa ta kontrola czasem - a spotkałaś już bohatera, który posiadał taką moc? :)
Hm, ranking 3 najlepszych ciemnych bohaterów? :D Bo ja też często lubię czarne charaktery, o ile są to przystojni, charakterni faceci :3

Aoi: Hermiona w trzeciej części Pottera się liczy? :D Kolejność przypadkowa :p Draco Malfoy, Jawahal ("Pałac Północy" Zafóna) i może... Imperator Jagang z "Miecza Prawdy"? :D

Kitty: W sumie ona miała tylko taki gadżet, nie moc :D Ale co tam! :D
Znam tylko Malfoya... Ale zamierzam poznać obydwu wymienionych :D
A jaką magiczną podróż i z jakim bohaterem książkowym chętnie byś odbyła? :

Aoi: Najchętniej podróż wraz z Sabriel i jej mężem (nie mam zamiaru zdradzać jego imienia, bo spoiler! :D) po Starym Królestwie!Albo podróż na miotłach przez Londyn, ponad Szkocją, do
Hogwartu! Może być nawet z Chłopcem, Który Przeżył. ;p

Kitty: Ooo, Sabriel ma męża? :D kurde muszę to w końcu dorwać :D Hmm, podróż miotłami nad Londynem byłaby super! Ale chyba jeszcze lepsza na motorze Syriusza :D

Aoi: Ma, ale dopiero w drugiej części, dziejącej się 19 lat po wydarzeniach z pierwszej. ^^Oj, motor Syriusza to też byłoby coś! :D

Kitty: Ostatnie pytanie: szkolenie z Jace'em czy z Haltem? :p

Aoi: Mimo wszystko - z Haltem. ;p Nie wiem, czy w ostateczności wytrzymałabym przy Jace'u. :D

Kitty: Dlaczego? :D jest bardziej upierdliwy od Halta? (da się?) :D

Aoi: Biorąc pod uwagę jego i mój charakter... Powstałby wulkan! :D 

Kitty: Ojej, to ja się do tego wulkanu nie zbliżam :D To lepiej Halt :D
Dziękuję ci za rozmowę! :)

Aoi: Ja również dziękuję. ^^

14 komentarzy:

  1. Zgadzam się - szkolenie z Haltem! Mimo, że Jace jest prześwietny (kocham go, jestem na 3 części) to jednak ja też bym chyba z nim nie wytrzymała...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się czyta takie wywiadziki :) http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to nie przepadam za fantasy. Nie wiem, chyba bardziej lubię czytać takie książki, w których dzieje się tak jak w prawdziwym życiu. Wszelkie smoki, wróżki, trolle i inni bohaterowie jakoś nie do końca lubię, choć akurat serię o Harrym Potterze bardzo lubię. Lubie takie książki, której treść poruszy moje serce, lubię popłakać czasem nad książką ze wzruszenia i emocji pod wpływem tego, co przeczytałam w książce. Poza tym uwielbiam opisy przyrody i miejsc, w których toczy się akcja (no cóż, jestem miłośnikiem przyrody, zwłaszcza w książkach, które dzieją się w dalekich miejscach na Ziemi). :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi właśnie te prawdziwe książki nie odpowiadają, bo to mam tu, teraz, a smoków, wróżek i elfów nie :(

      Usuń
  4. Ekstra wywiad! Mega ciekawy i super się go czyta :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja lubię te rozmowy <3
    Mój ulubiony czarny charakter to prawdopodobnie Loki grany przez Toma Hiddlestona <3 :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jednym z moich ulubionych czarnych charakterów również jest Draco :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam nwm czy on był takim d końca czarnym charakterem :D

      Usuń
  7. Uwielbiam te serię! *-* :D
    Kurcze pozapisywałam tytuły i trzeba je tylko dorwać :D
    Ale 17 rozdziałów, jak ja to przeczytam?! :D

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.