3 sty 2017

Wyzwanie czytelnicze 2017 - ABC Czytania

Pierwsza edycja się przyjęła, z czego bardzo mocno się cieszę! Nauczyłam się też jednak na błędach, więc w tym roku wyzwanie czekają małe zmiany. Ponadto stwierdziłam, że w tym roku nie będę go robiła z nagrodami, ponieważ robicie to dla siebie - nie dla mnie :) 

Na czym polega wyzwanie? 

Na tym samym, co w zeszłym roku, postanowiłam go nie utrudniać.
Wyzwanie będzie miało dwa warianty. Możecie wziąć udział w obydwu lub tylko w jednym. Kiedy jednak bierzecie udział w obydwu - jedna książka zalicza się tylko do jednego wariantu. Oznacza to więc przeczytanie większej ilości książek.

Wariant 1 - przeczytanie 22 książek, których tytuły będą się zaczynały na kolejne litery alfabetu. Kolejność skreślania liter jest dowolna, ale do jednej litery zaliczamy tylko jeden tytuł. Korzystamy z alfabetu polskiego, bez polskich znaków i literki (no chyba, że komuś uda się przeczytać książkę, której tytuł na te literki się rozpoczyna).

Wariant 2 - przeczytanie 22 książek, których nazwiska autorów rozpoczynają się na kolejne litery alfabetu. Kolejność skreślania liter jest dowolna, ale do jednej litery zaliczamy tylko jednego autora. Tutaj korzystamy również z alfabetu polskiego, ale możemy dodać polskie znaki lub literki x, y, q, v, jeżeli uda nam się przeczytać książkę autora, którego nazwisko zaczyna się na te literki.


Lista ABC i sprawozdania z postępów

I tu właśnie pojawia się to co zmieniłam - na listę wpisujemy tylko po jednej pozycji, aby nie było takie zamieszania z dodatkowymi literkami, jak w zeszłym roku :) Lista oczywiście się nie zmienia, wzór macie TUTAJ.

Zmienia się też sposób sprawozdania. Nie wpisujecie mi tytułów pod tym postem! Wrzucacie mi je TUTAJ, najlepiej w formie drzewka odpowiedzi na swoje poprzednie zrzutki. Ja usuwam komentarze, z których już dopisałam tytuły, a aktualizację staram się robić co ok. 2 miesiące. Proszę, aby zrzutki wyglądały następująco:

Wariant 1: Tytuł
Wariant 2: Nazwisko I. Tytuł

Nie podrzucacie mi linków, ale tytuły muszą być podlinkowane w zakładce :) Jeśli zrzucacie mi np. literki ł, ć, y etc. to proszę o dopisek w nawiasie (+). Zrzutki robicie, kiedy chcecie, bylebym do końca roku miała wszystkie wasze postępy ^^ Najlepiej chyba jednak robić je na bieżąco, aby nie zapomnieć. Nie dopisuję postępów z listy - jedynie z komentarzy pod odpowiednim postem. I nie przypominam się, jak w zeszłym roku!

Jak wziąć udział - regulamin


1. Zgłaszamy się pod tym postem i tylko pod tym postem! Można się dozgłosić przez cały czas trwania zabawy :)
2. Podajemy warianty, w których bierzemy udział oraz link do posta/zakładki z listą.

Zgłaszam się!
Wybieram wariant 1/2/1 i 2
Postęp wyzwania będzie na blogu: (link do posta z wyzwaniem)

3. W wyzwaniu mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające bloga, nie bawimy się w półki na Granice.pl, LubimyCzytać.pl itp., ale możecie takie półki sobie założyć, jeśli chcecie - mnie jednak interesują posty na blogu.
4. Na blogu musi pojawić się post z bannerem wyzwania (podlinkowanym do tego posta), w którym wypiszecie alfabet i z każdą przeczytaną książką, dopiszecie jej tytuł do danej literki/ nazwisko autora do danej literki.

Wzór posta

5. Do każdej przeczytanej książki musi pojawić się recenzja (choćby w formie mini), abym miała pewność, że przeczytaliście książkę. W każdej recenzji podlinkowanie do postu, w którym prowadzicie wyzwanie. Recenzje nie muszą być długie, w jednym poście może pojawić się ich kilka.
6. W dowolnym terminie do 31 grudnia 2017 roku zrzucacie mi swoje postępy według poniższego wzoru pod postem Podsumowanie ABC Czytania 2017. Możecie dodawać pojedyncze tytuły lub od razu wypisywać postęp z miesiące, dwóch etc.

Wariant 1: Tytuł
Wariant 2: Nazwisko I. Tytuł

7. Wyzwanie trwa od dziś, tj. 3 stycznia 2017 do końca roku, tj. 31.12.2017. Wszystkie recenzje książek biorących wyzwanie muszą pojawić się na waszym blogu do ostatniego dnia wyzwania włącznie.

A więc - kto chętny? :)
A już niedługo pokażę wam inne moje wyzwania, w których biorę udział w 2017 r. :)

26 komentarzy:

  1. Ej może bym spróbowała? xD
    Hm ... ;D Tylko nie wiem czy tytuł czy autor i tytuł xD No z babą w ciąży nie nadążysz ;D Czekaj ja to przemyślę ;D

    .....

    Dobra zgłaszam się do tytułu :D Jak coś mogę dołączyć do autora kiedy chcem ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oto i ona piękna, cudowna i niepowtarzalna zakładka z wyzwaniem :D Oczekuje na aprobatę xDDD
      https://coraciemnosci.blogspot.com/p/blog-page_3.html

      Usuń
    2. możesz dołączyć kiedy chcesz do autora :)

      Usuń
  2. Wiesz, że to oczywiste <3
    http://suomianne.blogspot.com/p/abc-czytania-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chyba też wezmę udział, ale jeszcze zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia wszystkim :D Ja standardowo w takie rzeczy się nie bawię, chociaż... jak ktoś miałby problem ze znalezieniem tytułu/autora to mogę pomóc. Wyszukiwanie książek dla innych to fajna zabawa :D
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. W zeszłym roku pogubiłam się z tym wszystkim, nie poszło mi, ale... chcę spróbować jeszcze raz! :D Zgłaszam się do obu wariantów, zakładka z postępami --> LINK

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się ;D Ciekawe, jak mi to pójdzie xd.
    Wybieram oba warianty.
    http://papierowe-strony.blogspot.com/p/abc-czytania.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię czytać według zasad ani podejmować wyzwań, więc niestety nie skorzystam. Liczę jednak, iż wszystkim uda się osiągnąć zamierzony cel :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Harry'ego Pottera i przeklętego dziecka"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobra, a co mi tam zgłaszam się do obu wariantów :D
    Link do posta z wyzwaniem: https://zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com/2017/01/abc-czytania-moje-postepy.html

    Jak będziesz na moim blogu to żeby wejść do tego posta najpierw musisz wejść w zakładkę Wyzwania czytalnicze 2017 a tam w MOJE POSTĘPY i wtedy będziesz miała.
    Tak mówie w razie czego xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Wybieram oba! Bloga znasz, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ekhm, nie zabij mnie, ale w tym roku odpuszczam :/ Wyzwania nie są dla mnie i w ogóle... ale w 2016 było fajnie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapisuję się na oba warianty jak w ubiegłym roku.

    Recenzje na blogu:http://poczytajka.blog.pl/
    Lista w zakładce "WYZWANIA CZYTELNICZE 2017"
    http://poczytajka.blog.pl/wyzwania-czytelnicze-2016/

    ...i od razu pierwsza powieść:
    Wariant II
    Enerlich Katarzyna - "Rzeka ludzi osobnych"
    http://poczytajka.blog.pl/2017/01/03/rzeka-ludzi-osobnych-katarzyna-enerlich/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wariant II
      Holmes Steena - Dziecko wspomnień
      http://poczytajka.blog.pl/2017/01/04/dziecko-wspomnien-steena-holmes/

      Usuń
    2. Wrzucaj proszę pod odpowiedni post, bo w tym roku stwierdziłam że nie będę latać od posta do posta :D Znajdziez go podlinkowanego w regulaminie lub w pasku boczny -> Moje inicjatywy -> ABC Czytania - Podsumowanie :)

      Usuń
  12. Oczywiście, tak jak w zeszłym roku popróbuję sił w obu wariantach :)
    monweg.blogspot.com
    baner https://monweg.blogspot.com/p/wyzwania-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszam się do wariantu 1.
    https://moje-czytania.blogspot.com/p/wyzwania-czytelnicze-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgłaszam się także w tym roku. Do obu wariantów.
    Baner i lista: http://literaturomania.blogspot.com/p/wyzwania.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Że też ja nie trafiłam do Ciebie wcześniej! :)
    Ciekawe wyzwanie, więc się zgłaszam. :)
    Wybieram oba warianty, bo lubię utrudniać sobie życie. :D
    Progres będzie tutaj: http://bohater-fikcyjny.blogspot.com/p/wyzwania-2017.html
    Na razie jeszcze nadrabiam recenzje z poprzedniego roku, ale wkrótce zacznę recenzować książki z tego. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Spróbuję z oboma wariantami. Tylko jedno pytanie - czy książki przeczytane od początku roku mogę wliczyć, czy dopiero te po dołączeniu do wyzwania? ;)
    Postępy tutaj: http://zakatek-theali.blogspot.com/p/blog-page.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgłaszam się!
    Wybieram wariant 1
    Postęp wyzwania będzie na blogu: http://kochaneksiazki.blogspot.com/p/kontakt.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłaszałam się, ale czy mogłabym zamienić wariant 1 na 2?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, ale wrzucę na listę, jak będę robić aktualizację :P

      Usuń
  19. Troszkę późno, ale i tak się zgłaszam do wyzwania z tytułem.
    Blog: www.ksiazkivivianne.wordpress.com
    Zakładka Wyzwanie Czytelnicze ABC

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.