12 lut 2016

'Siła trucizny' M. V. Snyder

Zanim o książce, to powiem Wam, że kiedy dobije 200 obserwatorów (a nie brakuje już wcale tak wiele) to możecie spodziewać się niespodzianki :) 

I chciałam stworzyć ankietę, ale coś mi nie działa... I nie mogę jej zapisać. Ale ma do Was takie pytanie - chcielibyście, żebym założyła Instagrama dla Biblioteczki? Ostrzegam tylko, że grozi to nawałnicą zdjęć :D Bo na razie męczę Was nimi na grupie :D

Tytuł: Siła trucizny(oryginalnie: Poison Study)
Autor: M. V. Snyder (tłumacz: M. Hesko-Kłodzińska)
Cykl: Twierdza magów
Ilość stron: 379
Wydawnictwo: Mira (w roku: 2012)

Bierze udział w wyzwaniach: 52 książki w ciągu roku, ABC CzytaniaKiedyś przeczytam

Opis:
Król Iksji ginie w krwawym przewrocie. Uprzywilejowana dotąd kasta magów jest skazana na zagładę, a za stosowanie magii grozi śmierć. Nieliczni, którzy przeżyli, muszą ukrywać swoją moc. Teraz krainą rządzi wojskowa dyktatura, na czele której stoi bezwzględny komendant… Mrok zimnego lochu przeraża Yelenę, która czeka na egzekucję. Nieważne, że zabiła w samoobronie. Prawo Iksji jest surowe – śmierć za śmierć… Niespodziewanie wyrok śmierci zostaje odroczony, tylko los zdecyduje, kiedy się wypełni. Yelena będzie w pałacu testować posiłki samego komendanta, by uchronić go przed otruciem. Szybko jednak odkrywa, że znalazła się w więzieniu bez krat… Zawieszona między życiem a śmiercią, desperacko walczy o przetrwanie w brutalnym świecie pełnym intryg i kłamstw. W dodatku ku swojemu przerażeniu dowiaduje się, że jest obdarzona potężną magiczną mocą. Jeśli nie nauczy się jej kontrolować i ukrywać, zginie. Tymczasem w Iksji znów wrze i szykuje się kolejna walka o władzę. Wynik tego starcia może odebrać Yelenie resztki nadziei…

Opinia:
Jestem obecnie lekko załamana, bodwa kolejne tomy trylogii zostały wydane tylko w postaci e-booka :( A to wielka szkoda, bo chciałabym mieć trylogię na półce, a nie tylko pierwszą część! Stwierdzam, że gotowa jestem kupić je nawet po angielsku, byleby mieć całą trylogię (to czy dam radę je przeczytać, to już inna sprawa :D)

Styl autorki jest lekki, przyjemny w czytaniu. Łatwo wczuć się w emocje bohaterki. Ponadto książka ma w sobie sporą dozę nieprzewidywalności i humoru. Jedynie pewną informację dotyczącą Motylego Pyłu udało mi się odgadnąć wcześniej oraz to, czym były criollo, ale to zasługa czytania wielu tego typu książek.
- Idziemy, mamy się spotkać nad jeziorem z kapitanem. A, i nie rób tyle hałasu. Drzesz się jak spanikowany łoś pędzący po puszczy - oznajmił bystrzejszy z tej dwójki.- Akurat. I tak nie zagłuszę tych twoich specjalnych „kroków leśnego zwierza" - prychnął Ochrypły Głos. - Jakby dwa napalone jelenie urządziły sobie gody. [Ari i Janco <3]
Świat intryg, władza, a w tym wszystkim Yelena, która powinna wisieć na stryczku, ale z jakiegoś powodu dostała propozycję zostania testerką żywności komendanta. Ponadto Yelena, choć sama nie zdaje sobie z tego sprawy - posiada moc magiczną, którą nazwa instynktem samozachowawczym (nie, żeby coś, ale strasznie mnie to śmieszyło :D). Dziewczyna przez przypadek wplątuje się w aferę, poznaje przyjaciół, poznaje po raz kolejny smak zdrady, powracają wspomnienia.... Mimo to bohaterka nie była bojaźliwą, niezdecydowaną kluchą! Ach, no i jest jeszcze Valek i jego siatka szpiegowska - uwielbiam działania szpiegów w czasach stylizowanych na średniowiecze! Nie było wtedy komputerów, podsłuchów i innych dzisiejszych bajerów. Wątek miłosny (nie zdradzę między kim, a kim!) jest subtelny, nie rzucający się w oczy, z mocniejszym akcentem na koniec.

– Owszem, nie walczyłem fair, ale jestem spóźniony na lunch – mruknął. [Valek <3]
Choć bohaterów jest dość sporo, to niektórzy z nich grają tylko niewielkie epizody (ale autorka skupiła się i na nich i również są cudownie wykreowani). Yelenę jako główną bohaterkę i narratorkę poznajemy oczywiście najlepiej. Ze skrzywdzonej, niepewnej dalszego losu dziewczyny przemienia się w pewną siebie, stanowczą i umiejącą o siebie zadbać. Valek, który jako jej nauczyciel pojawia się w książce też prawie cały czas, kieruje siatką szpiegowską oraz jest najbliższą komendantowi osobą. Jest genialny, cyniczny i sarkastyczny! Komendant to postać dla mnie dziwna, ale nie dało się go nie lubić - tylko ta jego przemiana w związku z śnieżnym kotem jest nieco... niewyjaśniona. Bohaterami, na których chciałabym się jeszcze skupić są Janco i Ari (ja chcę takich!) oraz Irys. Zaczynając od wymienionej na początku dwójki - uwielbiam ich, kocham! Są dla Yeleny, jak starsi bracia, tacy słodcy i opiekuńczy, ale i zabawni! Irys to postać dość tajemnicza, ale jakoś - wbrew Yelenie - ufałam jej od samego początku. Co do złych postaci - są po prostu złe.... I nie lubię ani jednej z nich.
- Podejdź tu - zażądałam. - Chcę cię walnąć.- Służyłbym ci z przyjemnością, moja droga - odsunął się na bezpieczny dystans. - Niestety, czas mnie goni. [Janco <3]
Podsumowując, książka jest cudowna! Jeśli lubicie fantasy - koniecznie przeczytajcie! Tylko szkoda, że wydawnictwo nie wydało kolejnych części w innym formacie niż pdf... Dla mnie to głupota i lecenie po kosztach, i na pewno nie sprawia, że mam o tym wydawnictwie dobrą opinię...

15 komentarzy:

  1. A zakładaj ;D Ja dzięki w końcu sprawnie działającemu telefonowi założyłam właśnie swój, ale cóż, to przez wzgląd na zdjęcia którymi niby mam się zawodowo zajmować jeśli mi wyjdzie :D
    Meh, niestety, coraz więcej wydawnictw robi tylko elektroniczne wersje :c Trochę to przykre... Mam tylko nadzieję, że jeśli sama coś wydam, to pojawi się to na półkach w papierowej wersji, ale wiadomo, koszta swoje robią.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety książka zupełnie nie w moim stylu,więc ciężko mi cokolwiek napisać :) Natomiast jeśli mowa o instagramie,to jestem na tak :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W zasadzie w niektórych książkach młodzieżowych instynk samozachowawczy mógłby z racji swojej "niezwykłości" uchodzić za magiczną moc :)
    Jak ta ksiązka miała swoją premierę, to byłam nią zainteresowana i koniec końców nie kupiłam. Nie wykluczam powrotu do tych planów, bo bardzo mnie intryguje ten motyw trucizn.

    OdpowiedzUsuń
  4. Insta to super pomysł :D
    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Po przeczytaniu tej książki również byłam zrozpaczona jak zobaczyłam, że nie ma wydanych kolejnych części. Straszny niewypał ze strony wydawnictwa i do tej pory jakoś nie sięgnęłam po kontynuację, bo nie przepadam za ebookami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po okładce spodziewałam się mrożącego krew w żyłach thrillera :) A tu takie zaskoczenie :) Uwielbiam fantastykę, a ta książka po twojej recenzji wydaje mi się bardzo dobra, jestem ciekawa czy mi się spodoba. Na pewno po nią sięgnę. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantasy! <3
    Zaciekawiłaś mnie, to moje klimaty, więc chętnie po nią sięgnę!
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomimo że lubię fantasy, to ta książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam fantasty, więc to coś dla mnie. Myślę, że bardzo polubiłabym Valeka ze względu na jego sarkastyczność :D Szkoda, że wydawnictwo wydało kolejne części w formie e-booków, ale miejmy nadzieję, że kiedyś to zmienią ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na Poison Study czaję się od jakiegoś czasu, przez amerykańskiego booktuba. Już się nie mogę doczekać aż przeczytam <3 A instagrama zakładaj, też bym założyła gdyby nie mój telefon sprzed potopu szwedzkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś ta książka jakimś cudem (jakim, to ja nie mam bladego pojęcia) znalazła się w mojej biblioteczne na LC i od tej pory mam w planach ją przeczytać. Ale nie wiedziałam o tym, że tylko pierwsza część jest wydana papierowo. Szkoda, też sądzę, że to ogromna głupota (chociaż z drugiej strony wydawnictwo mogło w ogóle ich nie wydać).

    OdpowiedzUsuń
  12. A wiesz co? XD Kiedy mi mówiłaś że czytasz tą książkę, to sobie sprawdziłam opis i strasznie mi się spodobało i teraz mam tę książkę u siebie :D Mam nadzieję, że i mnie się spodoba... pewnie tak... mmm, te średniowieczne klimaty <3
    Tylko te następne części :| Przykre :|

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam fantastykę i coś czuję, że z chęcią przeczytam tą powieść <3
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.