12 lut 2020

'Zagubione siostry' H. Black

 

Opis:

Historia zawiłych relacji pomiędzy bliźniaczkami, Taryn i Jude, uzupełniona o opis rozgrywek, toczonych pomiędzy Lokim, Nicassią a Cardanem.

Opinia:

Niezwykle ciekawym doświadczeniem było przeczytać coś z perspektywy Taryn, za którą aż tak nie przepadam. To w pewnym sensie nawet nie opowiadanie, a list - próba wyjaśnienia Jude, dlaczego podjęła takie decyzje, a nie inne. W pewnym sensie to także uzupełnienie motywów Lokiego, pewnych reakcji Cardana. I może rzeczywiście Jude nie doceniała swojej siostry, ponieważ w tym opowiadaniu widać trochę inną naturę Taryn.

Podobała mi się forma - Taryn zwraca się bezpośrednio do siostry, przytacza historię ich matki oraz pewną baśń. Mówi o śmiałości, o swoich obawach i marzeniach. To swego rodzaju spowiedź, ale wiecie co - w moim przypadku nie sprawiła, że zrozumiałam lub polubiłam tę bohaterkę. To w pewnym sensie usprawiedliwianie samej siebie z błędów, które popełniła. 
W każdym razie dzieje naszej mamy to lekcja. Wszystkie historie są lekcjami.
Możemy spojrzeć na początkowe wydarzenia z innej perspektywy, ale to nie wymazuje w moich oczach zdrady, jakiej dopuściła się Taryn. To nadal bohaterka, która skrywa drugą twarz, która szuka zupełnie innego sposobu, aby odnaleźć się w świecie elfów. To również zupełnie inne spojrzenie na odejście Vivi do świata śmiertelników i jej związek z Heather. Chociaż Taryn i Jude są bliźniaczkami, nie mogłyby się bardziej od siebie różnić, co bardzo dobitnie pokazuje ta opowieść.

Zdecydowanie godne uwagi uzupełnienie do trylogii Okrutnego księcia. Prawdziwa gratka dla każdego fana - zwłaszcza, jeśli ktoś lubi Taryn w przeciwieństwie do mnie. Z chęcią przeczytałabym jeszcze coś podobnego z perspektywy Cardana! <3

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Jaguar.

22 komentarze:

  1. Takie dodatki do serii też potrafią być ciekawe. Możliwe, że przeczytam kiedyś tę trylogię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, czyżby w końcu jakaś nowelka była napisana sensownie i nie stanowiła zwykłego zapychacza? Trudno aktualnie spotkać taką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci, że ogółem rzadko czytam nowelki, ale tak - ta była całkiem ciekawa, bo spojrzenie oczami Taryn na te wydarzenia nieco zmieniło pogląd na to, co naprawdę zaszło :D

      Usuń
  3. Cienutka ta książka, ja mimo wszystko sięgam po grubsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to nie książka, tylko opowiadanie do serii :)

      Usuń
  4. Nie znam serii (ostatnio zauważyłam, że jestem bardzo w tyle!), ale wydaje się intrygująca. Ale najpierw zacznę od trylogii, co by przeczytać jednak z zachowaniem kolejności. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opowiadanie możesz przeczytać chronologicznie po 1 tomie :)

      Usuń
  5. Takie króciutkie dodatki potrafią być super;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo okropne, np. Głos (Efemera) tak zraził mnie do Bishop, że długo po nią nie sięgałam :D

      Usuń
  6. Wielbiciele serii na pewno sięgną po ten dodatek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że taki dodatek wyszedł do tej serii... Jednak na po pierwszym tomie czuję się zniechęcona do reszty :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zauważyłam, że popularne stają się dodatki do trylogii lub całych serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wrażenie, że stają się popularne - były już wcześniej. Choćby kolorowanki antystresowe, właśnie nowelki :D

      Usuń
  9. Nie znam tej serii ale niestety jakos mnie do niej nie ciągnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam jedynie Okrutnego księcia, ale na pewno chcę dokończyć tę serię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spokojnie możesz teraz przeczytać opowiadanie, bo to jest po 1 tomie :)

      Usuń
  11. Zachęciłaś mnie do przeczytania! ♡ pozdrowienia ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam nadzieję, że to coś nowego od Black się pojawiło, ale skoro powiązane z "Okrutnym księciem", to ja podziękuję - tom 1 mi wystarczył.

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.