12 mar 2018

'Rozrywacz' A. E. Dayton


Opis:

Trzeci tom historii Quin i Shinobu. Tajemnice z przeszłości w połączeniu z niejasnymi planami rodziny Poszukiwaczki doprowadzają do zdrad i odwrócenia przymierzy. Co zrobi Quin z nową wiedzą o sobie i swoich destrukcyjnych możliwościach? Misternie zbudowany świat się rozpada, a Quin znowu zostaje sama. Czy bohaterowie nadal będą próbowali rozwikłać zagadki z przeszłości, wystąpią otwarcie przeciwko planom zagłady, czy może przystąpią do spiskowców?


Opinia:

W tym tomie autorka nie zostawiła miejsca na nudę, ponieważ podczas lektury cały czas towarzyszą nam emocje. Muszę także przyznać, że sposób opowiadania przez Dexa jego historii wprowadził w książkę nieco chaosu, ale w dobrym sensie - musieliśmy odkryć tajemnicę tego człowieka. Jedynie ze strony technicznej zostałam dwa razy zirytowana, ponieważ jestem w stanie zrozumieć literówki, ale mylenie imion bohaterów (a już zwłaszcza Johna z Shinobu) to błąd karygodny. Na szczęście był to jedyny minus książki, jaki udało mi się znaleźć!

Nie bardzo wiem, jak napisać tę recenzję bez spoilerów... Przeszkadza mi w tym zakończenie tomu drugiego, więc niestety musicie mi wybaczyć dużą ogólnikowość, ale chcę, aby moją opinię mógł przeczytać każdy. Na pewno ten tom jest pełen zagadek oraz zaskoczeń i nie chciałabym popsuć wam frajdy odkrycia rozwiązań. Autorka narzuca mordercze tempo wydarzeniom, na raz toczy się kilka różnych wątków, a czytelnik na zmianę odnajduje się i gubi wraz z bohaterami. Ponownie wracamy do Szkocji oraz Hongkongu, ale podróżujemy także po bezprzestrzeni. Najciekawszym elementem tej części okazało się dla mnie poznawanie historii Poszukiwaczy. Muszę przyznać, że pani Dayton stworzyła misterną historię i dopiero poznając ją w pełni, jesteśmy w stanie zrozumieć, jak dużo kosztowało ją to pracy. Zakończenie natomiast nie pozwala oderwać się od lektury do ostatniej strony. 
Mój stary mistrz powiedział mi, że nie liczą się bystry umysł ani przebiegłe plany. Ważne jest, by mieć dobre serce, ponieważ człowiek o dobrym sercu dokonuje mądrych wyborów.
Prawie tańczyłam z radości, ponieważ w tym tomie powraca Shinobu, którego uwielbiam! John także stał się bohaterem, którego losy śledziłam z niecierpliwością. Mam wrażenie, że w tym tomie dojrzeli wszyscy - do podejmowania decyzji, które wpływały nie tylko na ich życie, ale także na losy innych Poszukiwaczy. Największa przemiana zachodzi w Maud, ponieważ już bardzo długo przebywa w świecie poza bezprzestrzenią. Ciekawie potoczyły się również losy Notta, jednego z Obserwatorów, który nie raz zaskakiwał mnie swoimi wyborami.

Naprawdę ciężko mi napisać tę recenzję, bo w tej części tyle się dzieje, tyle mogłabym przypadkiem zdradzić... Jeśli czytaliście Poszukiwaczkę i Podróżniczkę, koniecznie musicie sięgnąć po Rozrywacz. Jeśli nadal zastanawiacie się na tą trylogią, to przestańcie i natychmiast sięgnijcie po pierwszy tom! Arwen Dayton stworzyła coś, czego osobiście do tej pory w literaturze nie spotkałam, wplotła to w realny świat oraz wymyśliła powalającą historię Poszukiwaczy, która ostatecznie zwali was z nóg!



Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Uroboros.

18 komentarzy:

  1. Mam na swojej półce pierwszy tom, ale ciągle sobie czeka aż po niego sięgnę :D

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej historii Poszukiwaczy, bo w pierwszym tomie byłam tym zaintrygowana, a dostałam niewiele informacji. Ogólnie Poszukiwaczka jakoś mnie nie porwała, ale miło mi się czytało i myślę, że przeczytam kolejne części, skoro seria okazała się być tak dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię jak w książce dużo się dzieje, więc myślę, że ten cykl może mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujące, może kiedyś wrzucę serię na czytnik aby czekała na swoją kolej ;)

    Podrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu nawrzucasz tyle, że nie będziesz miał kiedy czytać :D

      Usuń
  5. Wiesz, że ja na pewno przeczytam! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii :) mam pierwszy tom na półce i jestem ciekawa, ale ciągle brak mi czasu...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem do tyłu z całą serią, ale nie wiem czy się skuszę :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju, tak nie lubię, jak nie da się napisać recki bez spoilerów!

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.