15 lis 2019

'Więzy krwi' G. Nix & S. Williams

Nie udało mi się jeszcze zakupić nowego komputera, a stary niestety, odszedł na wieki (lub do czasu naprawy, która jest raczej nieopłacalna). Także na razie recenzje nie będą opatrywane metryczkami (program nie działa mi na komputerze narzeczonego).

Akurat z tej pary autorów, nie czytałam żadnego, natomiast nie da się ukryć, że w powieści w ogóle nie wyczułam, aby styl różnił się podczas czytania. Ta część wydała mi się zdecydowanie brutalniejsza od poprzednich.

Tym razem wyruszamy do parnej i niebezpiecznej dżungli, chociaż w niepełnym składzie. Wydarzenia z tomu drugiego znacząco wpłynęły na atmosferę w grupie i czytelnik może to odczuć. Emocje bohaterów są bardzo wyraziście opisane! Wyczuwam też w dalekim tle lekki wątek miłosny, delikatny niczym płatek róży, ale już zauważalny. Przyznam, że para do niego wybrana nie mogła mnie bardziej zaskoczyć. Ten tom także obfituje w niezwykłe zwroty akcji, a końcowe wydarzenia wywołują fale emocji!

Meilin nareszcie przestaje mnie irytować, chociaż na samym początku pragnęłam ją udusić. Tym razem największa przemiana następuje w niej, ale pod koniec i Rollon ma swój bardzo mocny moment. Bardzo podoba mi się to, że wszyscy autorzy do tej pory skupiają się na kreacji nie tylko całej czwórki bohaterów głównych, ale także postaci pobocznych. Bardzo intrygująco są przedstawiane zwierzoduchy, nie tylko Wielkie Bestie.

Moim ulubionym momentem w tej książce został chyba ten, gdy Xue pokazuje Meilin swojego zwierzoducha - to bardzo mocny przekaz dla czytelnika. Dodatkowo cytat o popełnianiu błędów... Ta seria po prostu obfituje w ważne wartości oraz pokazuje istotne elementy w relacjach międzyludzkich. Uważam, że takich książek dla dzieci powinno być zdecydowanie więcej! 

11 komentarzy:

  1. Sama chętnie przeczytam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. To tak jak mój... osttanio mi powiedzieli ze jak teraz się zepsuje to trupa nie będą reanimowac bo to nie ma sensu.. naprawili po kosztach a ja rozglądałam się za nowym.. i jeste mzadowolona ;)

    Odnośnie książki to naprawdę ale nie mam zdania ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie dorwałam w łapki nowy, zaszalałam od razu w 360, teraz tylko dostosować i się przyzwyczaić :D

      Usuń
    2. Laptop? 360? Nie rozumiem xD

      Usuń
    3. To te obrotowe, co można z nich zrobić tableta, idealny do rysowania

      Usuń
  3. Niestety nie znam poprzednich części :< Ale podobają mi się imiona bohaterów ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny cykl, który jest przede mną a chciałabym to nadrobić. Niestety nie mam pojęcia kiedy, ale coś czuje, ze ta część mi się spodoba.
    Brakuje mi Twojej metryczki, powodzenia w zakupie nowego komputera. Mój też już ledwo zipie, połamany jest i tylko czekam aż odmówi współpracy :P (i tak na swój wiek daje rade ;p)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też jej brakuje, ale laptop już jest :D
      Mój nie był stary, i złamałam mu podczas czyszczenia aby jeden klawisz! Ale ja bardzo dużo siedzę na programach graficznych, więc chyba już nie wyrobił
      Co do książki - od razu wyposaż się w całą serię, ja już przeczytałam i teraz mam kaca czytelniczego chyba :D

      Usuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.