24 lip 2015

LBA #9 + LBA#10

Za nominację dziękuję Pawłowi ☻ Wow, moja pierwsza nominacja od faceta :D I to już 10 LBA na blogu (bo tego od Kylie wtedy nie ponumerowałam, ajć ^^). Dziękuję Wam moi mili za te wszystkie nominacje i nie pogardziłabym kolejnymi, bo wiecie, jak ja je uwielbiam ^^

Za kolejną nominację dziękuję Patricii (jej pytania będą podane jako drugie). Chociaż Ciebie kochana powinnam udusić za te pytania... A przynajmniej za pierwsze oraz czwarte ^^



1.Jaka ekranizacja książki najbardziej przypadła ci do gustu?

Powtarzam swoją odpowiedź po raz kolejny - Hobbit oraz ekranizacje Narnii, ponieważ nie jestem w stanie zmusić się do czytania książek pisanych stylem Lewis, a historia mnie ciekawi.


2.Gdzie najbardziej lubisz czytać?

Nie mam takiego miejsca, gdzie najbardziej lubię czytać. Czytam zazwyczaj na swoim łóżku lub przed biurkiem. W wakacje bardzo lubię czytać na leżaku lub na ogrodowej huśtawce.

3.Jaka jest Twoja ulubiona piosenka?
Poprawka - mam dwie ulubione.




4.Jak motywujesz się do działania?

Różnie. Mówię sobie, że muszę dać radę. Stosuję system nagród - to bardzo dobrze sprawdza się w moim przypadku. Ewentualnie zakłady są bardzo dobrym motywatorem, bo nie znoszę przegrywać.

5.Jaka jest twoja ulubiona bajka z dzieciństwa.
Mustan z Dzikiej Doliny


6.Możesz przenieść się w dowolne miejsce na Ziemi, gdzie się przenosisz?

Sądzę, że będzie to Norwegia. Po prostu zachwyca mnie to, jaki ten kraj jest samowystarczalny oraz to, że tam wiecznie świeci słońce, nawet, kiedy kładłabym się spać.

7.Wymień Swoje 3 ulubione filmy.
Poprawka - filmy animowane, bo innych nie mam ^^
1. Pingwiny z Madagaskaru
2. Minionki 3
3. Zaplątani/ Merida waleczna (aż nie mogłam się zdecydować!)

8.Jaka była twoja ulubiona lektura szkolna?
Jak zwykle uniknę odpowiedzi na to pytanie - Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Moja ukochana książka, która została wybrana w trakcie losowania jako uzupełniająca lektura szkolna w piątej klasie. Innych ulubionych lektur szkolnych, tych wpisanych na listę obowiązkową, nie mam.

9.Z jaką popularną osobą chciałabyś/chciałbyś się spotkać?
Z Johnem Flanaganem oraz - co jest bardziej prawdopodobne - Jakubem Ćwiekiem. Kiedyś bardzo chciałam się zapoznać z panią Rowling, ale po tym, jak dowiedziałam się o alternatywnym zakończeniu Harry'ego, w którym to on miałby zginąć - chyba bym jej tego nie wybaczyła! 

10.Jakie 3 blogi regularnie czytasz.
http://parzydelka.blogspot.com/
http://limobooks.blogspot.com/
http://ksiazkoholiczka94.blogspot.com/

Jest ich więcej, ale to trzy, na które ostatnio dość często zaglądam.

11.Jak zaczęła się Twoja przygoda z blogowaniem?
Z blogowaniem ogólnie? Zaczęła się od ocenialni z koleżanką. I to na Onecie. Potem sama założyłam bloga, ale już pamiętnikowego, który potem przeniosłam na WP. Jak trafiłam na Bloggera w takim razie, gdzie rozpoczęło się blogowanie właściwe, czyli blogi pamiętnikowe, z opowiadaniami czy nawet ocenialnie, ale już prowadzone na serio? Po prostu założyłam pocztę na Gmailu i postanowiłam zobaczyć, jak wygląda interfejs i pulpit Bloggera - i zakochałam się w tym, ile mogę tutaj zdziałać przy tak niewielkim wysiłku!



1. Gdyby cała twoja biblioteczka spłonęła, jaką książkę odkupiłabyś jako pierwszą?
Za takie pytania powinni wieszać ^^ Ale myślę, że jako pierwszą odkupiłabym serię o Harrym Potterze, bo to książki mojego dzieciństwa. Zaraz potem okupiłabym Sukkuba Edwarda Lee. 

2. Jaki jest twój ulubiony film?
Pingiwny z Madagasraku


3.Wolałabyś czytać tylko powieści jednotomowe czy wszystko oprócz nich?
Ciężkie pytanie. Ostatnio czytam głównie serie, ale w całości wydane, a gdybym musiała czekać na kolejne części? Chociaż na Angel of Storm muszę czekać... Chyba wolałabym czytać same serie niż książki jednotomowe.

4. Jaka była twoja największa życiowa kompromitacja?
Będzie to bardzooo głupi przykład. No, było sobie zakończenie roku szkolnego, znudzona gadałam sobie z koleżanką, gdy nagle pani zwróciła mi uwagę. Na moje nieszczęście dyrektor właśnie pytał "Czy jest Daria?" i pomyślałam, że to do mnie. Wyszłam, a on zdziwiony, ale dał mi piłkę... Jezuu, jaka ja musiałam być wtedy czerwona! Piłki mi nie zabrali, ale czułam się bardzo głupio. To chyba karma i kara za gadanie ^^

5. Kiedy zaczęła się twoja przygoda z czytaniem?
Już od dziecka mi czytano lub puszczano bajki z wieży stereo czytane przez Czarka Pazurę. Czytałam też sama dużo bajek Andersena, niektóre do tej pory znam na pamięć, Brzechwa też był moim idolem. Ale ogólnie przygoda z czytaniem zaczęła się tak na serio w czwartej klasie, kiedy pochłonęłam serię o Harrym. Co prawda nie całą, bo nie cała była wtedy jeszcze wydana (było to w 2004 roku) i na kolejne części musiałam czekać z niecierpliwością!)

6. Jaki masz kolor oczu?
Ciężko powiedzieć. Niby zielone, ale takie szarawo-zielone. Ogólnie chciałabym mieć intensywnie zielone oczy i rude włosy naturalnie - bo tak zawsze wyobrażałam sobie Lily Evans ^^

7. Ulubiony smak czekolady?
A to można jakiegoś nie lubić? Hm, najbardziej chyba ubóstwiam czekoladę gorzką (która ma ok. 70%-80% kakao) oraz czekolady nadziewane np. wiśniami. Ale ja jestem słodyczomaniakiem, dla mnie nie ma słodyczy niedobrych czy zbyt słodkich. Pożeram nawet lukrecję.

8. Książka, o której zmieniłaś zdanie.
Zrób mi jakąś krzywdę Jakuba Żulczyka. Czytałam ją kiedyś i nie dałam rady. Potem wzięłam ją do BookAThonu i akcja się rozkręciła o jakieś 5 stron dalej od miejsca, w którym ją skończyłam kilka lat temu. Uważam, że książka jest specyficzna, ale całkiem fajna.

9. Lektura szkolna, która była dla ciebie koszmarem.
Każda. Zarówno Krzyżacy, Balladyna, Edyp, W pustyni i w puszczy etc. Samo omawianie np. Edypa nie było złe. Ale nienawidzę dramatów, a o stylu Sienkiewicza mogę powiedzieć tyle, że to dobry środek nasenny.

10. Ulubione miejsce do czytania.
Odpowiedź: patrz w pytaniach od Pawła.

11. Serial vs film
Eeee, nie przepadam ani za tym ani za tym, ale wolę chyba filmy, myśląc o filmach animowanych.


Bardzo Was przepraszam znów za brak nominacji, ale po prostu nie mam do tego głowy!

14 komentarzy:

  1. Również moja ulubiona lektura szkolna jest Harry Potter :*
    Zapraszam do mnie dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem wśród 3 regularnie odwiedzanych przez ciebie blogów? Ale miło:) A co do Sienkiewicza, to cieszę się, że nie jestem jedyną osobą, która zasypiała przy jego twórczości;) Zdecydowanie wolałam np. Mickiewicza;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla mnie w ogóle klasyka to horror :P Jeśli chodzi o omawianie, bo tak, to np. uwielbiam, wręcz kocham Romantyczność Mickiewicza od Do M***! ♥

      Usuń
    2. Ja akurat nie miałam ogóle problemów z omawianiem, bo miałam taką polonistkę, że w 2,5 roku zrobiła z kompletnego ścisłowna (którym byłam, a raczej za którego się uważałam), humanistę zdającego rozszerzoną maturę z polskiego:)

      Usuń
  3. Dla mnie Hobbit był zaprzeczeniem dobrej ekranizacji, podobała mi się część pierwsza, ale kolejne... Ech, szkoda gadać.

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mustang z Dziekiej Doliny! <3 Mam miłe wspomnienia związane z tą bajką. :D
    Jak ja się cieszę, że lubisz bajki! Nie wiem czemu, ale zwykle ludzie nie przepadają albo się nie przyznają i tak miło spotkać kogoś, kto lubi filmy animowane jak ja! :D
    Lubię czytać Twoje odpowiedzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, jakbyś kiedyś chciała pogadać o bajkach to pisz, my wieczne dzieci musimy się wspierać :D Ja kocham bajki :D Zresztą, pojawiła się już nawet jedna recenzja bajki na blogu :D

      I dziękuję :P Gdybyś chciała się czegoś o mnie jeszcze dowiedzieć - skoro lubisz czytać odpowiedzi - to zapraszam Cię do zakładki "Zadaj pytanie" :D

      Usuń
  5. To pytanie pierwsze z drugiego LBA jest straszne! O.O W tym sensie, że sama nie wiem, co bym wybrała jako pierwsze do odkupienia, a wizja palącej się mojej biblioteczki jest przerażająca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, ja obawiam się, że z moimi kulinarnymi zdolnościami oraz lekką piromanią mogłoby się to kiedyś wydarzyć... Ale najpierw ratowałabym właśnie książki :D Nawet wywalenie przez okno byłoby lepsze niż gdyby miały się spalić!

      Usuń
  6. Faktycznie, to pierwsze pytanie z drugiego LBA jest straszne. Nawet nie potrafię sobie wyobrazić, że moje wszystkie książki mogłyby spłonąć, nie wiem co bym wtedy zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję nominacji. Ja równi lubię gorzką czekoladę, ale mimo to moją ulubioną jest biała! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ~Inna
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też uwielbiam musical 'Mamma mia' z Meryl Streep i tę piosenkę. Fajne odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, miałaś ocenialnię? Ja też :D Zdradź mi nazwę, może kojarzę! ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam kiedyś oceny dla KDO, ale szybko mi się znudziło. Pierwszą ocenialnię miałam.... hm, Ocenialnia Potteromanek??? Nwm, moja koleżanka to wymyślała i zakładała, ja tylko byłam oceniającą. Potem miałam chyba Ocenki Rosie :D Ale ocenialnie szybko mi się samej nudziły :P Ja miałam kiedyś inny nick - RosieTheWorld :D

      Usuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.