3 sty 2016

Wyzwanie czytelnicze 2016 - 'ABC czytania'

Edit 3.01.15 22:07: Tak, tak, możecie tworzyć zakładki, nie posty :) Piszę tutaj, bo kilka osób pytało o to i pewnie kilka by jeszcze zapytało :) Jutro wieczorem zrobię listę uczestników z osób zgłoszonych - zgłaszać możecie się cały rok, bo to od was zależy., kiedy zaczniecie i skończycie wyzwanie! :)

Uwaga, uwaga, ważne info - Kitty wymyśliła wyzwanie czytelnicze ☻

Wyzwanie ABC czytania to moje autorskie wyzwanie, w którym - mam nadzieję - będziecie chętnie brać udział. Wymyśliłam je jeszcze w zeszłym roku, ale najlepiej zaczynać stycznia, dlatego informuję Was o tym dopiero teraz ☻


Na czym polega?
Otóż, wyzwanie będzie miało dwa warianty. Możecie wziąć udział w obydwu lub tylko w jednym. Kiedy jednak bierzecie udział w obydwu - jedna książka zalicza się tylko do jednego wariantu. Oznacza to więc przeczytanie większej ilości książek.

Wariant 1 - przeczytanie książek 22 książek, których tytuły będą się zaczynały na kolejne litery alfabetu. Kolejność skreślania liter jest dowolna, ale do jednej litery zaliczamy tylko jeden tytuł. Korzystamy z alfabetu polskiego, bez polskich znaków i literki y (no chyba, że komuś uda się przeczytać książkę, której tytuł na tą literkę się rozpoczyna).

Wariant 2 - przeczytanie 22 książek, których nazwiska autorów rozpoczynają się na kolejne litery alfabetu. Kolejność skreślania liter jest dowolna, ale do jednej litery zaliczamy tylko jednego autora. Tutaj korzystamy również z alfabetu polskiego, ale możemy dodać polskie znaki lub literki x, y, q, v, jeżeli uda nam się przeczytać książkę autora, którego nazwisko zaczyna się na te literki.

Jak wziąć udział?
1. Zgłaszamy się pod tym postem i tylko pod tym postem!
2. Podajemy warianty, w których bierzemy udział oraz adres bloga, na którym bierzemy udział.

Zgłaszam się!
Wybieram wariant 1/2/1 i 2
Postęp wyzwania będzie na blogu: (link do posta z wyzwaniem)

3. W wyzwaniu mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające bloga, nie bawimy się w półki na Granice.pl, LubimyCzytać.pl itp., ale możecie takie półki sobie założyć, jeśli chcecie - mnie jednak interesują posty na blogu.
4. Na blogu musi pojawić się post z bannerem wyzwania (podlinkowanym do tego posta), w którym wypiszecie alfabet i z każdą przeczytaną książką, dopiszecie jej tytuł do danej literki/ nazwisko autora do danej literki.

Wzór posta

5. Do każdej przeczytanej książki musi pojawić się recenzja, abym miała pewność, że przeczytaliście książkę. W każdej recenzji podlinkowanie do postu, w którym prowadzicie wyzwanie. Recenzje nie muszą być długie.
6. Pod koniec każdego miesiąca zbierzcie do kupy recenzje i wstawcie jako odpowiedź do zgłoszenia linki do recenzji z konkretnego miesiąca - bardzo ułatwi mi to życie ☻ Ewentualnie możecie dodawać je zaraz po dodaniu jako drzewko, ale podsumowanie i tak będzie dopiero pod koniec każdego miesiąca.
7. Przewiduję nagrodę książkową dla osoby, która najszybciej ukończy wyzwanie, ale pamiętajcie - przede wszystkim to zabawa i przekraczanie własnych granic.*
8. Nagrodę może wygrać tylko osoba z adresem na terenie Polski.
9. Nagrodą jest dowolna książka wybrana przez zwycięzcę, która była zrecenzowana przeze mnie na moim blogu od początku jego istnienia do końca trwania wyzwania, a zwycięzca musi podać mi ją nie później niż 5 stycznia 2017 roku.
10. Wyzwanie trwa od dziś, tj. 3 stycznia 2016 do końca roku, tj. 31.12.2016

*Nagroda przewidziana jest x2, czyli w obydwu wariantach. Aby otrzymać nagrodę wystarczy ukończyć wyzwanie najszybciej, wysłać w odpowiedzi na swoje zgłoszenie informację o ukończeniu wyzwania i zaczekać, aż sprawdzę, czy wszystko jest okay. Jedna osoba nie może wygrać dwóch wariantów! Liczy się 22 podstawowe literki alfabetu polskiego, a wszelkie dodatkowe są po prostu dodatkowe. Nagrodę wybiera zwycięzca do 35 zł.

A więc, aby wziąć udział w wyzwaniu - nie musicie być obserwatorem, choć pewnie ułatwiłoby Wam to życie, ale Wasza sprawa ☻ Musicie tylko czytać, uzupełniać post i dawać mi linki do recenzji ☻
Sama również będę brała udział w wyzwaniu w tym poście: ABC czytania 2016
Ponadto w zakładce ABC czytania 2016 umieszczę listę uczestników, a obok będę pisała ilość zaliczonych już książek.

Zachęcam Was do zabawy i mierzenia się z wszelkimi napotkanymi trudnościami ☻ W razie jakichkolwiek pytań - mój e-mail znajdziecie w zakładce Współpraca.

90 komentarzy:

  1. Muszę się jeszcze zastanowić, ale jakbym wzięła udział, to w wariancie z tytułami. Już mam jedną powieść na R ;) Ale dam Ci odpowiedź pod koniec tygodnia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgłaszam się! (Trzeba spróbować :D)
    Wybieram wariant 1 ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link do zakładki: http://limobooks.blogspot.com/p/wyzwania-2016.html :)

      Usuń
  3. To ja się zgłaszam, do obu wariantów! Ale coby nie było - wrzucam zgłoszenie zgodnie ze wzorem. ;)

    Zgłaszam się!
    Wybieram wariant 1 i 2
    Postęp wyzwania będzie na blogu: Tutaj

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się!
    Wybieram wariant 1
    Postęp wyzwania będzie na blogu: zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com
    I mam pytanie: czy ta lista z alfabetem może być w zakładce a nie w poście? Byłoby mi tak łatwiej ale jeżeli może być tylko w poście to oczywiście tak zrobię. Link do posta lub do zakładki jeżeli się zgodzisz podam dopiero jak odpowiesz mi na to pytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj link do zakładki w której będę zapisywała postępy: http://zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com/p/wyzwania-czytelnicze-2016.html

      Usuń
    2. Super, że się zgłosiłaś :)

      Usuń
  5. Chętnie wezmę udział, ale ogarnę to wieczorem, albo jutro. Nie będzie Ci przeszkadzało, jeżeli postępy będę w oddzielnej zakładce, a nie w poście? Tak mi łatwiej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, zgłaszam się do wariantu drugiego. Postępy można śledzić tutaj - http://rozdzial5.blogspot.com/p/abc-czytania.html

      Usuń
    2. Cieszę się, że bierzesz udział :)

      Usuń
  6. Zgłaszam się! To genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  7. No i zapomniałam o najważniejszym:
    Wybieram wyzwanie: 1 i 2
    Posty będę publikować na blogu: nieuleczalnyksiazkoholizm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, skleroza nie boli :D
      Dziękuję za zgłoszenie :)

      Usuń
  8. Zgłaszam się! :)
    Wybieram wariant 1
    Postęp wyzwania widoczny będzie tu: http://biblioteczkadagmary.blogspot.com/2016/01/wyzwanie-czytelnicze-abc-czytania.html
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście, że się zgłaszam XD Adresu bloga nie muszę podawać, nie? :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam już w tym roku nie zgłaszać się do żadnych wyzwań, ale to brzmi tak łatwo i przyjemnie, że muszę :D
    Wybieram wariant : 1
    Postęp wyzwania widoczny na : www.czytelniadominiki.blogspot.com

    I mam takie pytanie jak wyżej: czy można te książki umieszczać w zakładce, a nie konkretnie w poście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że postanowiłaś mimo wszystko się zgłosić :)

      Usuń
  11. Zgłaszam się!
    Wybieram wariant: 1 i 2
    Postęp wyzwania będzie na blogu: http://miedzy--stronami.blogspot.com/p/abc-czytania.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie Cię zaskoczę ale postanowiłam się zgłosić:)
    Wybieram wariant 1.
    http://gosia72.blogspot.com/
    Stworzyłam zakładkę do wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem, czy podejmę się wyzwania, ponieważ w kilku biorę już udział, ale życzę wszystkim powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na wyzwanie! :D
    Aczkolwiek na razie się na nie nie piszę bo wątpię, żebym znalazła tyle pozycji na każdą literkę ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Biorę już udział w trzech wyzwaniach i tyle mi wystarczy, ale ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, choć mogłabyś je po prostu realizować przy okazji :)

      Usuń
  16. Bardzo fajne wyzwanie czytelnicze wymyśliłaś :) Ja zwykle co roku mam tylko jedno wyzwanie książki/rok. Nie zwracam uwagi na to jaką literą się zaczyna tytuł ani nazwisko autora. Bardziej na treść. W tym roku ( i pod koniec poprzedniego) rozpoczęłam przygodę z dwiema pięknymi seriami książek - Sagi Kryminalnej Camilli Lackberg i książek Trudi Canavan, także czytam je naprzemian więc te dwie autorki będą na razie dominować. W tym roku chcę właśnie trochę usystematyzować moje czytanie. Bardziej "seriami" tak, żeby nie wracać do książek po jakimś czasie i myśleć po 5 miesiącach co tam było. Tak miałam w minionym roku z sagą "Zmierzch". Na początku roku czytałam 2 pierwsze tomy, a dwa kolejne dopiero jesienią i zdążyłam co nieco zapomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zapominam aż tak :D Rzadko czytam "seriami" :)
      Jak uważasz, ja po prostu lubię mieć jakieś motywacje :P

      Usuń
    2. Tzn ja też nie czytam tak, że całą serię od razu czytam książka po książce, ale np na przemian z jakąś drugą serią. Do tej pory dość chaotycznie czytałam :) Dobrze, że masz taką motywację. Każda motywacja, żeby czytać, jest dobra.

      Usuń
  17. Zgłaszam się!
    Wybieram wariant 1
    Postęp wyzwania będzie na blogu: http://bratnie-dusze.blogspot.com/p/abc-czytania.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie wezmę udział w tym wyzwaniu! Wybieram wariant 1. Stworzę tylko zakładkę na blogu, na której będzie lista przeczytanych przeze mnie książek. Jestem zbyt leniwa aby recenzować każdą z nich XD
    Pozdrawiam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okay, ale w takim razie nie mogę cię zaliczyć do zabawy w nagrody - ponieważ recenzje są wymagane :D

      Usuń
    2. I poproszę cię o link do tej zakładki :D

      Usuń
  19. Zgłaszam się, wybieram wariant 2 :)
    Czy mogę zamiast osobnego posta stworzyć zakładkę? Tak byłoby mi po prostu łatwiej :)
    Link do bloga http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link do zakładki http://happy1forever.blogspot.com/p/a-b-c-czytania.html.
      Czy może być tak jak pisze? Musze każdą recenzję zgłaszać na dany miesiac czy wystarczy link do zakładki? (na pytanie proszę odpowiedź po wejściu w zakładkę :))
      Pozdrawiam~ Nataliaaa

      Usuń
  20. Zgłaszam się. Wybieram wariant 1. Postępy będą w zakładce Wyzwania czytelnicze 2016.

    http://moje-czytania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgłaszam się!
    Wariant 1 ;)

    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz mi dodawać linków - wystarczy, jak będą w twojej zakładce :) Mnie interesuje zrzut tytułów, żebym miała wszystko w jednym miejscu :)

      Usuń
  22. Biorę już udział w podobnym wyzwaniu, ale myślę, że uda mi się i w tym. :)
    Chętnie się zgłaszam do oby wariantów 1 i 2, a na koniec miesiąca podam książki i linki do recenzji.
    Pozdrawiam serdecznie

    poczytajka.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam jeszcze pytanko, czy mogę zaliczyć do wyzwania dwie książki, które przeczytałam w styczniu, ale zanim zgłosiłam się do wyzwania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jasne :) Byleby były przeczytane już w 2016 :)

      Usuń
  24. Zgłaszam się! Tak. :D
    Wybieram wariant 1
    Postęp wyzwania będzie na blogu: chyba znasz adres (jestem leniwa ;x), zakładkę stworzę jeszcze dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak, znam leniu :D Już cię dodaję do listy :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Chętnie wezmę udział wybieram wariant 1 blog http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/ czy do jednej literki możemy zaliczyć więcej niż jedną książkę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :) Z tym, że ukończenie wyzwania liczy się, kiedy zapełnisz całą listę przynajmniej jednym tytułem/autorem na każdą literkę :) ale jak najbardziej możesz dopisywać po więcej tytułów :)

      Usuń
  27. Zgłaszam się do obu wariantów :)
    Banerek: http://literaturomania.blogspot.com/p/wyzwania.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjęte, ale proszę o link do posta :)

      Usuń
    2. Listy do obu wariantów zamieściłam w zakładce:
      http://literaturomania.blogspot.com/p/wyzwania.html

      Usuń
  28. Ciekawe wyzwanie, ale bez polskich liter jest dosyć proste, a z kolei gdy ktoś doda polskie litery, to później skończy wyzwanie ;) Mimo to wezmę udział, link do zakładki podeślę wieczorem wraz z uzupełnionymi pozycjami z tego roku.
    Zgłaszam się!
    Wybieram wariant 1/2/1 i 2
    Martucha180
    Blog W szponach literek
    www.atramentowomi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn, rozumiem, że obydwa warianty? :)
      Tak, ale z tymi polskimi znakami - cóż, jeśli ktoś akurat taką książkę przeczytał, może sobie dorzucić. Ogółem do wyzwania liczy się alfabet bez nich :) Może w przyszłym roku to zmienię - na razie chcę zobaczyć, jak wyzwanie się przyjmie :)

      Usuń
    2. Tak, oba warianty, a tu link do mojej zakładki z uzupełnionymi 4 ksiażkami
      http://atramentowomi.blogspot.com/p/abc-czytania.html

      Usuń
  29. Zgłaszam się :)
    Wybieram wariant 1 ;)
    http://ksiazkowyswiatwyobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Z chęcią się zgłoszę, ale muszę wiedzieć, czy mogę umieścić wszystkie książki od początku trwania wyzwania, czy też dopiero od dzisiaj.
    Mój blog http://monweg.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, wyzwanie trwa od stycznia, wszystkie książki od stycznia się liczą :D

      Usuń
    2. Zgłaszam się!
      Wybieram oba warianty.
      Baner w zakładce Wyzwania 2016 - http://monweg.blog.onet.pl/wyzwania-2016/
      Bardzo proszę odpowiedz na moje pytania. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Pytania? Chętnie bym odpowiedziała tylko, że poza tym o książki i ich zaliczanie innych nie widzę :( a weszłam też na twojego bloga i w tą zakładkę żeby zobaczyć czy tam ich nie zadałaś. Może wyślij mi je na e-mail? ;) tak będzie najłatwiej ;)

      Usuń
    4. Pamiętam, tylko ostatnio tylko publikowałam z telefonu kom i nie mogłam edytować postów :D

      Usuń
  31. Tak się zastanawiam... Czy jest możliwość dorzucania do wyzwania książek, których się nie recenzuje (np. nie wrzucam recenzji kolejnych tomów serii), ale o których na przykład pisze się krótkie opinie na Lubimy Czytać? Czy to się jednak nie liczy?

    OdpowiedzUsuń
  32. Gdybyś recenzowała - nawet krótką opinią, w zbiorowym poście na blogu - liczy się. W półki na LC się nie bawię. Zresztą masz tutaj punkt: 5. Do każdej przeczytanej książki musi pojawić się recenzja, abym miała pewność, że przeczytaliście książkę. W każdej recenzji podlinkowanie do postu, w którym prowadzicie wyzwanie. Recenzje nie muszą być długie.
    Nie muszą być długie - byleby były na blogu i podlinkowane :) Możesz dopisywać nawet do innych recenzji pod koniec xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to właśnie chyba tak zrobię - dopiszę co nieco o części drugiej i zrobię z tego zbiorówkę. :D Dzięki za pomysł!

      Usuń
  33. Też postanawiam wziąć udział w obu wariantach.
    http://moja-pasja2.blogspot.com/p/wyzwania-2016.html
    Można jeszcze się zapisać ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jasne, wyzwanie trwa cały rok 😃 i na i pytanie poniżej też odp u cb 😃

      Usuń
  34. Mam pytanie. Czy kiedy biorę udział w obu wariantach i przeczytam książkę to mam sama zdecydować do którego wariantu ją przypisać tak ? Nie mogę do obu naraz ?
    Poproszę o odpowiedź na bloga pod wyzwaniem, jeżeli to nie problem :))
    http://moja-pasja2.blogspot.com/p/wyzwania-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Zglaszam sie wariant 1 i 2:)
    Books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spoko, dobrze, że teraz, bo potem już bym nie zaakceptowała :D

      Usuń
  36. Mam pytania odnośnie podwójnych nazwisk:
    1) Czy Lingas-Łoniewska tylko pod L można dać, czy też pod Ł?
    2) Gdy jest dwóch autorów (np. Socha, Witkiewicz), to książkę można dać i pod Socha, i poda Witkiewicz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna książka liczy się do jednej literki :) Nawet, jeśli ma dwóch autorów, wtedy wybierasz tego, którego literki np. nie masz lub wiesz, że będzie ją trudniej znaleźć :D Nie może być przecież za łatwo :) Tak samo miałam z Zafonem, bo jego pierwszym nazwiskiem jest Ruiz i jest tylko pod jedną literką :)

      Usuń
  37. Zgłaszam się!
    wybieram wariant 1
    postępy będą na moim blogu: http://citeofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgłaszam się do wariantu pierwszego! Postępy będą na nikaogolnie.blogspot.com
    Wielką ekscytację wyczuwam :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Zgłaszam się!
    Wybieram warianty 1 i 2
    Postęp wyzwania będzie na blogu: http://w-sercu-ksiazki.blogspot.com/
    Nie mogę się już doczekać! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Czyli rozumiem, że tutaj wrzucać linki i tytuły, niezależnie od miesiąca? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a ja będę usuwać po wpisaniu na listę :) Bo w podsumowaniu będzie trochę nt. nowego sposobu podsumowań :D

      Usuń
  41. Zgłaszam się
    Wybieram wariant 1
    http://dariusz26m26.blogspot.com/2016/05/a-b-c-czytania.html

    OdpowiedzUsuń
  42. http://atramentowomi.blogspot.com/p/abc-czytania.html - link do mej aktualnej zakładki

    OdpowiedzUsuń
  43. To ja też się pobawię.
    Co mi tam. Wariant I będę uskuteczniał.
    Blog

    OdpowiedzUsuń
  44. Wariant I
    „Fiesta w Cala Fuerte” – Rosamunde Pilcher
    http://poczytajka.blog.pl/2016/10/26/fiesta-w-cala-fuerte-rosamunde-pilcher/

    OdpowiedzUsuń
  45. Zgłaszam się!
    Wybieram wariant 1
    Postęp wyzwania będzie na blogu: http://internetowypamietniksusan.blogspot.com/p/abc-czytania.html

    Brakuje mi tylko książki na U :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W drugim wariancie tez biorę udział a co mi tam! ;)

      Usuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.