15 sty 2016

Za co kochamy fantasy #3 - Suomi Anne

Info z ostatniej chwili :D No, chwila była wczoraj, gdy po powrocie do domu czekała na mnie paczka. Z tym, że od Wydawnictwa Otwartego, a ja nic u nich nie zamawiałam. Ciekawa otworzyłam paczkę i otrzymałam własny egzemplarz Tajemnego ognia! Wraz z tatuażami (jeden już musiałam zrobić na przegubie) :D ♥ Bardzo dziękuję wydawnictwu ♥ oraz Sylwii za to, że przyjęła mnie do swojego teamu ♥

~.~


Dzisiejszą rozmowę nt. fantasy przeprowadziłam z Suomi Anne, którą znacie na blogerze pod nickiem Biblioteczka Suomi ^^ Może wiecie, a może nie, ale już od jakiegoś czasu utrzymujemy z Suomi kontakt facebookowy! :) Wiem, że ona również uwielbia fantasy, więc poprosiłam ją o bycie moim trzecim doświadczalnym króliczkiem ^^ A o czym rozmawiałyśmy? Tego zaraz się dowiecie ^^

Kitty: Suomi, wiem, że czytujesz bardzo dużo fantasy. Jest to jednak "czyste" fantasy czy z wyraźnymi domieszkami innych gatunków, jak kryminał, horror itp.? :)

Suomi: Właściwie to mogę przeczytać zarówno czyste fantasy, jak i mieszane, byleby to była dobra książka :D

Kitty: A o czym lubisz czytać najbardziej - wróżkach, wilkołakach, wampirach? :)

Suomi: Jak wyżej istota nie ważna, byleby była dobra książka, ale jeśli mam wybierać to o magach!

Kitty: Tak, magowie! Gdybyś miała taką możliwość, chciałabyś być magiem w prawdziwym życiu? :) I jakiego rodzaju magiem, jeżeli tak - bardziej, jak czarodzieje z Harry'ego Pottera czy raczej w stylu... powiedziałabym Sonei z Gildii magów, ale ty chyba nie czytałaś Canavan... Mam na myśli czy Potterowski mag z różdżką czy mag czerpiący z energii swojej lub otoczenia? :)

Suomi: Oj, bardzo! Gdybym była magiem mnóstwo rzeczy stałoby się łatwiejsze :D Hmmm... Hogwart darzę ogromną sympatią i to chyba on wygra :)

Kitty: Tylko wiesz, nie przesadzaj wtedy z Avada Kedavra :D
A jakie zaklęcia uznajesz za najpraktyczniejsze? Tj. gdybyś mogła wybrać tylko jedną dziedzinę magii - transmutację, zaklęcia obronne itp. - na którą byś się zdecydowała?

Suomi: Obrona przed czarną magią! :D Ale najbardziej przydatne byłby zaklęcia niewybaczalne, bo nie jestem zbyt cierpliwa. Myślę, że Crucio padałoby z moich ust najczęściej xD

Kitty: Haha, nie chciałabym ci podpaść :D Ale może zejdźmy z tematu Harry'ego, bo boję się, że nie skończymy tej rozmowy. 
Masz możliwość wychowywania jednego magicznego stworzenia - jakie wybierasz? :)

Suomi: A mogę przygarnąć Licho z Dożywocia? :D

Kitty: Nie czytałam Dożywocia, więc wyjaśnij mi kim/czym jest Licho :D

Suomi: Aniołem stróżem w bamboszkach uczulonym na własne pierze :D

Kitty: Jasne, że możesz! Ale będziesz musiała go karmić, sprzątać po nim... Wycierać gile z noska, jak będzie kichał przez pierze :D
Btw. ciekawe imię dla anioła stróża ^^ A skoro jesteśmy przy samych książkach - polska czy zagraniczna fantastyka? :)

Suomi: Ale Licho bardzo lubi sprzątać, więc z tym nie będzie problemu :D Hmmm do niedawna czytałam tylko i wyłącznie zagraniczną, ale ostatnio coraz bardziej podoba mi się polska :)

Kitty: No nie! Będziesz wychowywać, a on jeszcze będzie po tobie sprzątać! Nie zgadzam się no - też tak chcę :D
Rozumiem, że to głównie zasługa pani Kisiel, że coraz bardziej skłaniasz się ku fantastyce polskiej? :)

Suomi: No, ale to moja wina, że ono lubi sprzątać? :D Oczywiście, bo to od niej się zaczęło ♥

Kitty: Nie, nie twoja - ale możesz go tak raz na tydzień przysyłać do mnie ^^ A wolisz czytać całe serie fantasy czy pojedyncze książki? ^^

Suomi: Dla mnie bez różnicy, ale seria książek to zawsze więcej zabawy i spotkań z bohaterami :)

Kitty: Też tak uważam i osobiście chyba jednak wolę serie! Nie wyobrażam sobie np. Zwiadowców jako jednej książki albo takiego krótkiego spotkania z Lokim :D
Ostatnie pytanie: Alladyn chce cię zabrać w dal na swoim latającym dywanie na złodziejską wyprawę pełną przygód. Z drugiej strony Halt pragnie cię zabrać ze sobą na niebezpieczna podróż do Skandii. Z kim się wybierzesz? :)

Suomi: Skaaaaaaaaaaaaaaandia ♥

Kitty: Hahha, taka odpowiedź w zupełności wystarczy ^^ Dziękuję ci za przezabawną rozmowę nt. fantasy ^^ Mam nadzieję, że bawiłaś się tak samo dobrze, jak ja (nie, mama wcale głupio na mnie nie patrzyła, że uśmiecham się i śmieję, jak głupia do monitora, skądże... ) :D

Suomi: Na pewno nie :D Było za króóóóóóóóóóótko

Kitty: No to trzeba to jeszcze powtórzyć :D Co ty na to? :)

Suomi: Oczywiście xD

Kitty: A więc moi czytelnicy na pewno mogą się spodziewać, że staniesz się stałym gościem serii - możesz się już bać, co wymyślę dla ciebie następnym razem :3
A na razie dziękuję ci za poświęcony czas :)(taaak, obyś tylko nigdy nie dorwała się do magii i zaklęć niewybaczalnych ^^)

Suomi: Nie ma za co :D

23 komentarze:

  1. Haha, niezła rozmowa. :p Ja chyba też bym wolała być czarodziejem w stylu Pottera niż Sonei. Choć, z drugiej strony, taki typowy mag... No cóż, Gandalf wymiatał! :D Zeddicus z "Miecza Prawdy" też wymiata! No i Akkarin, hehe! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba wyszłam trochę na niedorozwinięte dziecko ._.

    OdpowiedzUsuń
  3. Troszkę zazdroszczę Tajemnego ognia...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja się w ogóle nie spodziewałam, że go dostanę :D

      Usuń
  4. Prześmieszna rozmowa!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie Wam wyszła ta rozmowa :D U mnie też zdecydowanie wygrałby Hogwart. Bycie takim czarodziejem w stylu Harry'ego mogłoby być ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dla mnei to, że można czarować tylko z różdżką ma jednak pewne ograniczenia :D

      Usuń
  6. Apropos serii i jednotomówek - w fantasy ciężko uświadczyć historię zamykającą się w jednym tomie. Bo kreacja nowego świata tego wymaga - dużej objętości :P Nie da się tego spisać na trzystustronach, chociaż nie tweirdzę, że niektóre książki nie są za bardzo rozciągnięte.
    Nominowałam Cię do LBA: http://poczytalna-umyslowo.blogspot.com/2016/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry Potter wszędzie :D Jak ja chciałabym się uczyć w Hogwarcie!
    I przypomniałaś mi, że muszę w końcu przeczytać coś od Trudi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, spróbuj - ale polecam zacząć od Trylogii Czarnego Maga - mi się bardziej podobała od Millenium :D

      Usuń
  8. Gratuluję książki! Słyszałam, że jest dość przyzwoita ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam fantastykę. Idealny sposób na oderwanie się od rzeczywistości ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Harry ♥
    Anioł Stróż uczulony na pierze i lubiący sprzątać? Podzielcie się! :D

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to z Suomi gadaj :D Ja jeszcze też go nie znam :D

      Usuń
  11. Super są te tatuaże!! ^_^
    Świetna rozmowa - bardzo zabawna. :D Intryguje mnie ten anioł stróż Licho - chyba trzeba przeczytac Dożywocie. :D

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.