8 maj 2014

"Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" S. Larsson

Opis:
Pewnego wrześniowego dnia w 1966 roku szesnastoletnia Harriet Vanger znika bez śladu. Prawie czterdzieści lat później Mikael Blomkvist - dziennikarz i wydawca magazynu "Millennium" otrzymuje nietypowe zlecenie od Henrika Vangera - magnata przemysłowego, stojącego na czele wielkiego koncernu. Ten prosi znajdującego się na zakręcie życiowym dziennikarza o napisanie kroniki rodzinnej Vangerów. Okazuje się, że spisywanie dziejów to tylko pretekst do próby rozwiązania skomplikowanej zagadki. Mikael Blomkvist, skazany za zniesławienie, rezygnuje z obowiązków zawodowych i podejmuje się niezwykłego zlecenia. Po pewnym czasie dołącza do niego Lisbeth Salander - młoda, intrygująca outsiderka i genialna researcherka. Wspólnie szybko wpadają na trop mrocznej i krwawej historii rodzinnej.
Źródło: LubimyCzytać.pl

Opinia:
Sama nie wpadłam na pomysł przeczytania książki - pożyczyła mi ją ciotka. Na początku nie była zbyt przekonująca. Mnóstwo ekonomicznych zagadnień, a przyznam, że ekonomia średnio mnie interesuje. Czytałam jednak dalej i w końcu opowieść (momentami tragiczna i krwawa, zapierająca dech w piersiach i powiedziałabym, że momentami tak bardzo nawiązywała do seksu, że powiedziałabym o niej: lekko zboczona) wciągnęła mnie  tak, że łącznie z obowiązkami domowymi i szkolnymi - pochłonęła jedynie dwa dni. Skończyłam czytać wczoraj i nie mogę się doczekać, kiedy dorwę się do kolejnych tomów trylogii Millenium. Zagadnienia z tematyki medialnej oraz informatyki zainteresowały mnie dodatkowo, ponieważ uczę się na kierunku organizacji reklamy.
Z pewnością nie jest to książka dla małych dziewczynek. Historia zniknięcia Harriet po prostu powala na kolana swoim finałem, ale w trakcie dzieją się rzeczy straszne: fanatyczny seryjny morderca, wspaniała researcherka Lisabeth Salander o dość specyficznej i ciekawej osobowości oraz rozchwytywany przez kobiet dziennikarz Mikael wplątany w tą całą sprawę na życzenie Henrika Vangera, członka wielopokoleniowej rodziny, w której wydarzyła się tragedia.
Ponadto poważny konfilkt Mikaela z innym wielkim przedsiębiorcom, prowadzącym według bohatera szemrane interesy!
Książkę na pewno warto przeczytać!

Kolejne w trylogii:
2. Dziewczyna, która igrała z ogniem
3. Zamek z pasku, który runął

A jakie są Wasze opinie dotyczące kolejnych części? :) 

Uwaga - nie spoilerom!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.