17 maj 2017

Bardzo bohaterski book TAG + Polski TAG książkowy by Sara Zyskowska

Nominację dostałam od Oli :) Ale kurczę, te kategorie są trudne :( Trochę nad nimi siedziałam :D


Bohater dobry do szpiku kości
Gdyby nie Katrina, utknęłabym w tym miejscu. Pożaliłam się jednak na moje TAGowe problemy i oto mam zbawczynię, która rzuciła to jedno, potrzebne imię - Percy Jackson! Bo widzicie, z tą kategorią miałam problem, że za każdym razem, jak przychodził mi do głowy bohater, to zaraz za nim sytuacja, która go dyskwalifikowała. Percy za to nie zawinił niczym. Jasne, zabijał złe istoty, ale robił to w imię dobra. Poświęcał się dla przyjaciół, chronił rodzinę - robił wszystko, co w jego mocy, aby było lepiej :)

Całkiem niezły bohater
Tutaj miałam problem całkiem innej natury - w końcu tyle ich było! :D Uznajmy, że całkiem niezły jest synonimem tak, z chęcią pójdę z tobą na randkę. Pierwszy do głowy przyszedł mi Drew z Morza Spokoju :) Jest uroczy, przystojny i zdecydowanie pasuje!

Bohater słodki aż do bólu zębów
Podejrzewam, że pasowałaby tu Evie z Wyspy Potępionych. Słodziutka, naiwna i piękna - czegóż chcieć więcej do bólu zębów? :D

Bohater tragiczny niebanalnie
Nie dość, że musiałam spytać Olusi, o co tu w ogóle chodzi, to i tak na myśl nikt mi nie przychodzi, bo nie mogę znaleźć w głowie bohatera stricte tragicznego i to jeszcze niebanalnie wybranego :P Także, pasuję :P

Bohater przereklamowany
Beth z Blasku to taka przereklamowana typowo słodka, naiwna zakochana idiotka...

Bohater cichy
W sumie Iseult z Prawdodziejki jest bohaterką cichą, rozważną i planującą :)

Bohater prawdziwy
Sądzę, że pasują tu wszyscy bohaterowie  Stowarzyszenia Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek, a zwłaszcza Isola <3

Bohater nie z tego świata
Daemon z Obsydianu zdecydowanie się zalicza :D Osobiście go nie lubię, ale do kategorii pasuje :P

Nominuję:
Lilith, Jellyfish, Miasto Książek, Wiktorię, Anię oraz Sebastiana
~.~


Za nominację do jej autorskiego, krótkiego, ale baaardzo wymagającego TAGu dziękuję Sarze :) Ukradłam też bannerek <3


Biało-czerwona flaga - książka, w której krew została oddana w dobrej sprawie
Polecę tu w interpretację patriotyczną :D 
Otóż Darrow w Red Rising zabił brata Cassiusa, aby dostać się do szkoły. Teoretycznie i praktycznie zrobił oczywiście bardzo źle, ale robił to jako patriota - musiał się dostać do szkoły, aby zwalczyć system i wyzwolić spod jego jarzma swoich rodaków na Marsie. Więc według mnie ta krew została przelana dla słusznej sprawy, a ponadto Darrowa dręczyły wyrzuty sumienia.

Warszawska Syrenka - książka, której akcja dzieje się w wielkim mieście
Robiłam ten TAG z pomocą Kai, przed samą maturą z języka polskiego. I zastanawiam się nad pojęciem wielkie miasto. I oczywiście Kaja wpadła na genialny pomysł Sherlocka, ale czy Sherlock na pewno ma miejsce akcji w Londynie...? No a ja, maturzystka, doznałam olśnienia! Jaka powieść ma miejsce akcji w Warszawie i trochę w Paryżu? LALKA! :D 

Fiat 125p - zapomniana książka, o której powinien usłyszeć świat
Uważam, że gdyby ponownie wydać Siłę trucizny i zrobić jej odpowiednią reklamę, książka byłaby niezłym dopływem gotówki dla wydawnictw. Maria V. Snyder za granicą jest bardziej znana niż u nas, nie wiem z czego to wynika. Ja zdecydowanie tę książkę polecam <3

Morze Bałtyckie - książka z otwartym zakończeniem
Druga szansa K. B. Miszczuk ma otwarte zakończenie, choć ja osobiście wolałabym zamknięte.

Muzeum Powstania Warszawskiego - książka, przy której nie sposób nie płakać
Nie płaczę przy książkach. Jednak są dwa momenty w dwóch różnych książkach, które prawie tego dokonały [spoilery]: w Chłopcach z Placu Broni śmierć Nemeczka oraz w Stowarzyszeniu Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek moment, gdy Kit pokazuje Juliet zawartość pudełeczka. [koniec spoilerów] To są momenty, gdy zrobiło mi się tak niewyobrażalnie smutno :(

17 komentarzy:

  1. Kategorie w polskim tagu są po prostu rozbrajające :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, jaka cudowna kategoria w polskim tagu! Fiat 125p <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację, ale po pytaniach czuję, że długo będę zastanawiać się nad odpowiedziami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten pierwszy TAG jest całkiem trudny :o
    Daemon rzeczywiście jest nie z tego świata xD Może to dobrze, że go nie lubisz - przynajmniej jest cały mój <3 <3 <3
    Siła trucizny jest stanowczo zbyt mało znana! A to taka świetna książka! :( <3
    Och, Chłopcy z Placu Broni :( :( To było takie smutne :( :( :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bierz go sobie, mnie tam nie potrzebny :D
      Też tak uważam, szkoda, że mogłam ją rozpromować aby przez Book Tour :(

      Usuń
  5. Oj tak, zdecydowanie "Siłę trucizny" powinno poznać więcej osób, bo to genialna ksiązka jest. Może jakiś dodruk? I wydanie ekhem kolejnych tomów ekhem.
    TYLKO NIE OLUSIA!
    Nie mogę się doczekać, aż przeczytam tę książkę o plackach ziemniaczanych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, oj tam, oj tam <3
      Z obierków ziemniaczanych, czytaj uważnie <3

      Usuń
  6. Jejku juz tyle tych tagów mi się nazbierało xD Muszę się chyba przestać zgłaszać xD A tak serio to tagi są wspaniałe bo zapychają mi dziury na blogu jak mało czytam, czyli np. teraz.
    Ej ja też dałam Iseult do tamtej kategorii!! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Z wszystkich bohaterów wymienionych w bohaterskim TAGu kojarzę tylko Drew z "Morza spokoju", który na pewno pasuje do tej kategorii, ale ja zdecydowanie wolałam Josha ;) Swego czasu byłam nim zachwycona ;P
    "Drugą szansę" na pewno kiedyś przeczytam, ale nie ukrywam, że trochę zaniepokoiłaś mnie tym otwartym zakończeniem, bo nie jestem ich fanką.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Drew i Josh byli tacy cudni, że nie umiem zdecydować, którego kocham bardziej :D

      Usuń
  8. Haha, cieszę się, że mój tag się spodobał! Świetna interpretacja 😄

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za nominację :)
    Ale jak mogłaś dać tutaj "Lalkę"? :D to straszne, nigdy więcej nie wrócę do tej lektury :P

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.