18 kwi 2015

'Ruiny Gorlanu' J. Flanagan

Zapraszam Was do zakładek! 
W Harmonogramie dowiecie się, jakich książek w najbliższym czasie się spodziewać.
W Co tu znajdziecie? dowiecie się, jakich gatunków się tutaj spodziewać, a jakich nie.
W Wyzwaniach opisuję Wam wyzwania czytelnicze, w jakich biorę udział. Was również zapraszam do udziału w nich :)
We Współpracy - macie mój e-mail, gdzie możecie do mnie pisać w każdej sprawie.
W Waszych propozycjach, gdzie szczególnie Was zapraszam!, możecie zostawiać mi tytuły, linki do ciekawych książek, ale proszę - zapoznajcie się najpierw z Co tu znajdziecie?. Zakładka Wasze propozycje jest zakładką dla Was i bardzo liczę na to, że się przyjmie :)

______



Opis:
Przyszłość piętnastoletniego Willa zależy od decyzji możnego barona. Sam Will najchętniej zostałby rycerzem, ale drobny i zwinny nie odznacza się tężyzną fizyczną, niezbędną do władania mieczem. Tajemniczy Halt proponuje chłopakowi przystanie do zwiadowców ludzi owianych legendą, którzy, jak wieść niesie, parają się mroczną magią, potrafią stawać się niewidzialni... Początek nauki u mistrza Halta to jednocześnie początek wielkiej przygody i prawdziwej męskiej przyjaźni.

Opinia:
Wiecie już, że pokochałam Drużynę. Otóż, Zwiadowcy mnie nie zawiedli. Już mam ochotę sięgnąć po kolejna część!

Otóż tutaj też mamy do czynienia z głównym bohaterem nastolatkiem. Książka jest pełna tajemniczości (głównie za sprawą Halta), ale z czasem - kiedy więzi jego i Willa się zacieśniają - Halt zdradza nam coraz więcej informacji o sławnych zwiadowcach. Od razu domyślałam się, że Halta i Willa coś łączy, ale kiedy dowiedziecie się co - kompletnie Was to zaskoczy.

Will zgodził się na praktykę u Halta, bo za bardzo nie miał wyboru, jeśli nie chciał pracować na gospodarstwie. Chłopak wykazuje się niezłą zwinnością, potrafi szybko i samodzielnie myśleć. Co więcej - jest ciekawski. To bardzo mi się spodobało, bo znam to z autopsji (też nieustannie zadaję pytania).

Rozbawił mnie niedoceniony humor barona! Ach, jak ciężko jest być u władzy i mieć poczucie humoru. Ciekawym dla mnie doświadczeniem jest czytanie tej serii, znając spin-off. Tutaj Skandianie są przedstawiani jako źli. Tutaj widzimy historię oczami Willa, Halta... A o Skandianach jedynie słyszymy. W Drużynie jest na odwrót. Ponadto znam już Gilana, więc to w ogóle interesujące wiedzieć, że cokolwiek by się nie stało to jednak musi przeżyć, bo autor pisze o nim też w spin-offie.

Autor nie skupia się zbytnio na opisach, jest ich tyle, ile trzeba, co jest dużym plusem! Większości rzeczy dowiadujemy się dzięki dialogom, zazwyczaj ciekawskiego Willa z Haltem. Narracja trzecioosobowa, ale mam wrażenie, że i tak wszystko jest najbardziej opisywane z perspektywy Willa, bo to jego uczuć itp. jest w tej książce najwięcej.

Na początku myślałam, że autor ma zamiar opisać po trochu historię również pozostałej czwórki wychowanków sierocińca, jednak on skupił się jedynie na Horace'ie, który odegrał dość istotną rolę w książce. Nie zdradzę, jednak jaką ☻

Książka wypadła cudownie, styl autora ponownie sprawił, że jednym tchem przeczytałam książkę. Były tam czasem literówki, ale czytałam tak szybko i z takim zafascynowaniem, że tylko zarejestrowałam ich nieliczną obecność. Rozumiem, że to się zdarza, bo sama wiem, jak czasem piszą opowiadania je robię i nawet ich nie zauważam.

Książka bierze udział w wyzwaniu: 52 książki w ciągu roku, Przeczytam tyle, ile mam wzrostu (+2 cm)Wyzwanie biblioteczne 2015

7 komentarzy:

  1. Interesująca recenzja :)
    Ja raczej nie czytam książek tego typu, jednak opis jest zachęcający i myślę że kiedyś sięgnę po tę książkę choćby z czystej ciekawości :) Moja koleżanka również mi ją kiedyś polecała - więc pewnie warto :)

    Pozdrawiam :)
    ~ Jenssine

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję czytać pierwszą część "Zwiadowców" i zdecydowanie nie żałuję tej decyzji. Powiem więcej: mam ogromną ochotę na kolejne części. :) Podzielam Twoje zdanie na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. czas leci, a ja Zwiadowców jeszcze nie czytałam.
    muszę szybko to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Zawiadowcami z chęcią się kiedyś zapoznam, ale jak na razie nie mam czasu na tak długie serie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam, ale jeszcze nie miałam okazji się wgłębić w nią ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam 3 części i nie mogę się doczekać sięgnięcia po kolejną, ponieważ Zwiadowcy zawładnęli moim sercem! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że podobała Ci się książka:) Następne tomy są równie fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.