13 lut 2017

PRZEDPREMIEROWO: 'Akuszer bogów' A. Jadowska

Tytuł:  Akuszer bogów  (oryginalnie: -)
Autor: A. Jadowska (tłumacz: -)
Cykl: Seria Nikity
Ilość stron: 398
Wydawnictwo: SQN (w roku: 2017)

Bierze udział w wyzwaniach: Czytam fantastykę, Czytam, bo polskie!, Czytam nie tylko Amerykanów, ABC Czytania

Opis:
Wszystko, w co wierzyła, okazało się kłamstwem. Nie wie już, kim jest ani czemu przez większość życia karmiono ją bredniami. Była mistrzynią fałszywych tożsamości, a teraz na niczym nie zależy jej tak mocno, jak na poznaniu tej prawdziwej.
Zdradzona przez najbliższych, ścigana przez płatnych zabójców i nękana przez domagające się uwagi duchy przeszłości, rusza do kolebki wszystkich strachów – do magicznej Norwegii, gdzie wszystko się zaczęło.
Tam czekać będą na Nikitę ludożercze trolle, boskie pszczoły, niespuszczające jej z oka kruki i tajemniczy Akuszer Bogów. Odpowiedzi oczywiście też – ale czy takie, jakich oczekuje?

Opinia:
Trochę bałam się drugiego tomu. Już w pierwszym autorka dała cudowny popis umiejętności pisarskich, a ostatnio popularna jest klątwa drugiego tomu. Sięgałam po Akuszera z wielkimi oczekiwaniami po cudownej Dziewczynie z Dzielnicy cudów. Czy autorka sprostała?

Styl pani Jadowskiej jest coraz bardziej płynny, miałam wrażenie, że ona nie napisała książki, a opowiada mi historię, siedząc obok mnie. Dialogi oraz myśli Nikity okazały się jeszcze bardziej swobodne niż w tomie pierwszym! Do tego książka poprawiła mi humor wieloma zabawnymi sytuacjami, podczas czytania których nie mogłam się nie roześmiać.
Poza tym może już czas, abyś przestała szukać okazji, by mnie spławić? Potrzebujesz mnie. A ja jestem tu dla ciebie. [...] Ale przede mną nie musisz udawać, że nic cię nie rusza. Przecież wiemy, jak jest.
Myślałam, że pierwsza część była porywająca, ale myliłam się. To, co działo się w tym tomie przebiło wydarzenia poprzedniego! Jedyne, czego mi brakowało to Dzielnicy Cudów, ale poznawanie Norwegii, gdzie magia przeplata się z rzeczywistością ściślej niż w jakimkolwiek innym miejscu stanowiło pewną rekompensatę. Wątki kryminalne się rozwinęły, poznajemy przeszłość Nikity, motywy jej matki oraz, co spodobało mi się bardzo, bardzo, nordyckich bogów, jak Odyn, Frigg czy Freya. Najbardziej rozbawiło mnie pierwsze spotkanie Nikity i Freyi! Poza zagadkami, autorka roztacza przed nami dalszą wizję miast i miast alternatywnych, skupiając się bardziej na wyjaśnieniu nam natury magii niż poprzednio. Ta część cechuje się również większą nieprzewidywalnością!
Nie jestem wyznawcą żadnego bóstwa, nikomu nie służę, przed nikim nie klękam.
Nikita nie straciła nic ze swojej cudownie kick-assowej osobowości. W tej części zdecydowanie deklaruje się też jako lesbijka, co również mi się podobało (tak, a propos spotkania z Freyą, przy czym nie mam na myśli sceny erotycznej :D). Ciekawie rozwija się również magiczna strona jej osobowości, która otrzymała nawet imię - Pan B. Świetnie czytało się rozmyślania Nikity na ten temat! Robin zdecydowanie zaczął mi się podobać, ponieważ zaakceptował swoją partnerkę taką, jaka była i jeszcze chronił jej tyły podczas akcji w tak uroczo opiekuńczy sposób. W ogóle ich relacja jest ciekawie wykreowana! Reszta bohaterów wcale nie ginie w tle tych głównych, ale ich osobowości autorka rozwija wolniej, kreując je poprzez myśli Nikity, a ten zabieg przypadł mi do gustu.

Podsumowując, ja już nie mogę się doczekać trzeciego tomu, a w między czasie na pewno nadrobię serię o Dorze Wilk. Według mnie świat, w jakim żyje Nikita to cudowne uniwersum, a dziejąca się w nim historia pochłania nas od pierwszego rozdziału <3 Kiedy zaczęłam czytać, nie mogłam się oderwać i zdecydowanie polecam wam serię o Nikicie! :)



Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu SQN!


27 komentarzy:

  1. Jak zobaczyłam tę książkę w zapowiedziach wydawncitwa to od razu wpadła mi w oko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie czytałam pierwszej części, ale zamierzam to kiedyś zrobić ;) Mam nadzieję, że mi też się spodoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. kolejne książki, które muszę nadrobić.. Za dużo ksiażek teraz polecasz! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahha, to dobrze, to znaczy, że mi się podobają :D

      Usuń
  4. Na mnie czekają już obydwie części, nie mogę się doczekać aż sięgnę po "Dziewczynę z Dzielnicy Cudów" :) A widzę, że i druga część jest świetna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam, jak na razie jestem bardzo zadowolona z tej przygody czytelniczej. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już drugi raz dzisiaj trafiam na pochlebną recenzję tej ksiażki. Uwielbiam skandynawskie klimaty, więc muszę się w nią zaopatrzyć :)

    pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja czekam z niecierpliwością, a będę mogła przeczytać XD

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio czytałam tom pierwszy i na razie kontynuacje odpuszczam ;P Jednak to było dla mnie za mało.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem czy to książka dla mnie, ale ostatnio zaczynam czytywać polskie książki więc kto wie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam pierwszego tomu, ale widzę, że muszę to koniecznie nadrobić!! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam zamiar nadrobić pierwszą i drugą część. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i ta część rzeczywiście jest o wiele wspanialsza od pierwszej 😍 chcę kolejnego tomu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To strasznie dziwne, że się zgadzamy, ale cóż - kiedyś musiało do tego dojść :D <3

      Usuń
  13. Po prostu muszę wreszcie dorwać tę serię w swoje ręce i to koniecznie jeszcze w tym roku ;)

    Pozdrawiam!
    http://znalezionewsrodwielu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale dawno mnie tu nie było! Ale już powracam do żywych, więc ten... :D
    "Akuszer bogów" bardzo mi się spodobał, bardziej od "Dziewczyny z Dzielnicy Cudów" raczej nie, ale powiedziałabym, że to kontynuacja na równym poziomie :) I zdecydowanie ogromnym plusem jest Norwegia!

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.