24 gru 2017

'Drużyna Świętego Mikołaja' Book TAG & 'Święta, Święta i Po...Czytane' Book TAG & Grinch Book TAG



Wesołych Świąt,
rodzinnej Wigilii,
książkowych prezentów,
smacznego jedzonka
oraz szczęścia!

Za nominacje dziękuję Magic Wizard :) Wreszcie przyszła pora na ich wykonanie :) A nominuję każdego, kto nie ma pomysłu na dzisiejszy post :)

Zasady są chyba proste. Chodzi o to, że wybieramy 6 książek i przypasowujemy je poprzez losowanie do danej kategorii. (Można napisać kategorie i tytuły na karteczkach i losować, ale ja zrobiłam to tak, że każdej książce przypisałam numerek i wylosowałam te numerki, a kolejność kategorii była niezmienna). Potem otwieramy na losowej stronie i pierwsze imię które zobaczymy zostaje przypisane do postaci z kategorii. A nam pozostało już tylko ocenić czy ta osoba by się w tej roli sprawdziła! Pewnie coś nie do końca wytłumaczyłam, ale mam nadzieję, że w miarę rozumiecie.

Święty Mikołaj
Dziadek Smedry (Rycerze Krystalii)

Sądzę, że tak generalnie to dziadek Smedry byłby naprawdę super Mikołajem, ale... Oczywiście pewnie by się spóźnił :D

Renifer
Chłopiec 412 (Zakazana magia)

Jakoś ciężko mi się odnieść akurat do tej postaci i tej kategorii. Sądzę, że gdyby Dziewczynka-Księżniczka go o to poprosiła, zdecydowanie zostałby reniferem :D

Pomocnik św. Mikołaja
Billy (Płonący Union Jack)

Mikołaj się spóźni, a pomocnik, znając Billy'ego, zamknie w fabryce zabawek i upije... Mało optymistyczne te święta.

Bałwan
Bazyl (Dożywocie - Szaławiła)

To chyba jakiś omen, ponieważ wada wymowy Bazyla zdecydowanie nie pomogłaby w komunikacji międzyzespołowej :D

Królowa śniegu
Flawia (Obława)

O, nareszcie jakiś pozytyw, bo jeśli ktoś ma ten bajzel ogarnąć, to tylko Flawia! Ona zawsze miała dobry plan na każdą sytuację!

Elf
Kaspida (Zakazane życzenie)

Nie bardzo pamiętam, jaka była ta księżniczka, ale jakoś nie pasuje mi ona do roli elfa, raczej chciałaby zrzucić Flawię ze stołka.

Moja drużyna nie wróży optymistycznych świąt, ale wierzę, że Flawia to ogarnie! :D




Do drugiego TAGu nominowała mnie Justi (sama go zresztą tłumaczyłam dla niej xD)

1. Czarny charakter, któremu nie mogłabyś pomóc, ale go kochasz Maven, jakoś tak chyba nie wierzę, że on się zmieni, ale i tak go kocham <3 (Czerwona królowa)

2. Jaką książkę najbardziej masz nadzieję zobaczyć pod choinką? 
Szczerze mówiąc to żadnej! :D Wolę dostać kasę na książki lub coś, co będę chciała kupić sobie sama.

3. Bohater, który pokonuje trudne przeszkody i uczy się wiary w siebie 
Sądzę, że mogłaby być to Celaena. Początkowo ucieka przed przeznaczeniem i tym, kim jest, ale wreszcie decyduje się wziąć byka za rogi i wierzyć we własne możliwości (Szklany tron)

4.
a) który bohater powinien znaleźć się na szczycie listy niegrzecznych dzieci? 
Zdecydowanie Orestes! On tak mącił, poza tym mnie niesmaczył... (Powrót królów)


b) który bohater powinien znaleźć się na szczycie listy grzecznych dzieci? 
 Trudno stwierdzić, bo takich bohaterów jest mnóstwo. Sądzę jednak, że mógłby to być Will, on zawsze był taki kochany i pomocny (Zwiadowcy)

5. Książka, która roztapia twoje serce 
Trylogia Niepowszedni Justyny Drzewickiej <3 <3 <3 

6. Książka z miejscem akcji w kraju innym niż twój 
Większość książek ma miejsce akcji inne niż Polska. Np. Poszukiwaczka (ta książka będzie mi się niezmiennie kojarzyć z Japonią).

7. Którą książką o tematyce świątecznej szerzysz świąteczną radość? 
Moim zdaniem Szczęście do wzięcia to cudowna świąteczna książka :)

8. Z którym bohaterem chciałbyś spędzić święta (nie musi być to miłość) 
 Ja bym chciała z Dalko <3 (Niepowszedni)

9. Jaką nielubianą książkę poświęciłbyś, aby rozgrzać się przy ognisku? 
Ohoho, to by było ognisko - Buszujący w zbożu, Blask, Falcon, Rekonstrukcja!

10. Książka, którą powinien przeczytać każdy?
Jejku, no ale tak ciężko, bo każdy ma inny gust. Sądzę jednak niezmiennie, że Harry Potter to taka ponadczasowa powieść :)



A do trzeciego, który musiałam jeszcze tutaj upchnąć, aby poszedł w tym roku, nominowała mnie Oluś :)


1. Połowa lampek na choince jest wypalona: Książka która zaczynała się dobrze, ale potem zleciała jak z górki.
Generalnie Profesjonalny zwierzołak najgorsze w sobie miał zakończenie, przez większość czasu była po prostu absurdalna, ale samego końca nie ogarniam do tej pory.


2 Irytująca Ciocia Basia nie chce zostawić cię w spokoju: Średniawa książka, którą wszyscy się zachwycają.
Klasyka odpowiedzi Kitty - Igrzyska Śmierci i Niezgodna. Zupełnie nie ogarniam fenomenu tych książek.


3. Twoje pupile nieustannie przewracają świąteczne dekoracje: Wybierz bohatera, który sporo napaskudził (nie może to być czarny charakter)
Nie mogę się powstrzymać przed powtórzeniem odpowiedzi Oluś, ponieważ Paragraf 5 i Ember... W recenzji pisałam: Dawno nie spotkałam tak irytującej, męczącej i nieinteligentnej postaci! Ta dziewczyna zupełnie nie ogarniała życia! Podejmowała, poza ostatnią, same beznadziejnie głupie decyzje, które tylko sprowadzały im na głowę kłopoty. Nie widziała NICZEGO, bo uważała, że wszystko musi być tak, jak ona sądzi.

4. Słyszysz jak twoi rodzice wystawiają prezenty i dowiadujesz się, że Święty Mikołaj nie istnieje: Książka która została ci zaspojlerowana.
Dwunasty tom Zwiadowców, przestałam wchodzić na bloga dziewczyny, która mi zaspoilerowała jedną śmierć.

5. Widok z okna przysłania Ci gruba warstwa śniegu: Bohater, którego po prostu nie mogłeś zrozumieć
Choćby Tate z Ugly love. Nie rozumiem żadnej bohaterki, która zgadza się na seks bez zobowiązań z obcym facetem, po czym, jak idiotka, się w nim zakochuje, choć pierw było jasno powiedziane, że nic z tego.

6. Należysz do jedynej w swoim rodzaju grupy singli, a wszędzie wokół słyszysz Mariah Carey i jej "All I Want For Christmas": Książkowa para, której nie możesz znieść
Tutaj też powtórzę odpowiedź Oluś - nie zniosę Katniss z Peetą. Nie rozumiem także paringu z Ulubionych momentów, tzn. Layli i Oliego. Rozumiem jego rolę dla fabuły, ale ogółem nie potrafię sobie wyobrazić, jak mogła z nim być

7. Nie możesz się pozbyć tego szorstkiego, wełnianego swetra, który otrzymałeś na święta lata temu: Wybierz kilka książek, które siedzą na twojej półce już trochę czasu, jednak brak ci motywacji by je przeczytać, mimo to nie masz serca się ich pozbyć.
Ups, wszystkie nieprzeczytane z Kiciusiowej półki na LC, ale na ten moment najbardziej przychodzi mi na myśl Młot Parkera :D

8. Babcia odleciała na reniferku: Bohater, którego śmierć cały czas nie możesz przeboleć (może to być postać z filmu) 
Zaspoilerowana śmierć z 12 tomu Zwiadowców, ale nie będę wam zdradzać czyja. Ostatnio chyba nie było takiej wstrząsającej śmierci w książkach :D

9. Wszystkie centra handlowe są okropnie zatłoczone: Seria, która ma za dużo tomów/za bardzo się ciągnie.
Saga o Ludziach Lodu, zdecydowanie, ja dałam radę 3 tomy, a tego jest tyleeee.

10. Grinch: Bohater którego nienawidzisz (nie może to być zły charakter)
Może nienawiść to za duże słowo, ale  jak tylko słyszę lub czyta o Gideonie z Trylogii Czasu, robi mi się niedobrze

16 komentarzy:

  1. O "Sadze o Ludziach Lodu" słyszałam raczej dobre opinie, ale liczba tomów zawsze powstrzymywała mnie przed sięgnięciem po pierwszą część. Bardzo skutecznie :)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to taka telenowela - nudna, rozwleczona xD

      Usuń
  2. Przyjemnie czytało się te tagi. ;) Wesołych świąt. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć to co pisałaś o "Profesjonalnym zwierzołaku" było raczej negatywne, zachęciłaś mnie, jestem ciekawa tej absurdalności. xD Och, dobrze, że nie przelałaś spojleru dalej, bo mam zamiar sięgnąć (jak już pewnie wiesz xd), ja sobie ostatnio zaspojlerowałam śmierć pewnego bohatera z pewnego anime. :/
    Wesołych Świąt! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn da mnie tego absurdu było tam aż za dużo, ale z drugiej strony to rosyjska książka xD

      Usuń
  4. Tobie również Życzę Wszystkiego Najlepszego!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam wszystkie tomy Sagi o Ludziach Lodu, dawno temu, zachwyciła mnie i wciągnęła :) Ja lubię sagi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w tym roku też modliłam się, żeby pod choinką nie znaleźć ŻADNEJ książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie Ci wyszło!
    Tym zwierzołakiem mnie nie strasz, bo ja to w styczniu muszę czytnąć xd
    Katniss i Peeta to jakaś porażka jest... To samo Ember, eh, bleh!
    Maven - miłość po grobowa deskę.
    Wgl, zaczęłam tłiaczyć ten tag co Justi xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Śmiesznie ci wyszedł ten tag mój xD
    Powiem ci, że ja może nie kocham Mavena jako postać, ale kocham jego kreację <3 To, jak on manipuluje wszystkimi <3
    O rany, miałaś zaspoilerowaną śmierć ze Zwiadowców??? Też bym przestała wchodzić do tej dziewczyny! Jak można tak zrobić...

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.