30 gru 2017

SZÓSTY DZIEŃ MARATONU: 'Anioły i wampiry' K. Sparks




Dzisiaj kończy się nasz maraton, dam wam znać, jak mi poszło jutro, w podsumowaniu :) Na ten moment 3/6. Czy coś się zmieni? Nie sądzę :D


Tytuł: Anioły i wampiry (oryginalnie:  Vampire Mine)
Autor: K. Sparks (tłumacz: A. Kowalczyk)
Cykl: Miłość na kołku
Ilość stron: 334
Wydawnictwo: Amber (w roku: 2013)

Opis:
Po 499 latach istnienia Connor Buchanan doszedł do nieuchronnego wniosku: jest zimnokrwistym draniem. Patrzył, jak jego przyjaciele – biedni, romantyczni głupcy – rzucają się w miłość na łeb na szyję. Ale nie Connor. On wie, że miłość prowadzi wyłącznie do bólu… Marielle nie jest taka jak inne kobiety, a jej nieziemska uroda skrywa piekielnie groźną tajemnicę. Czy Connor może czuć się przy niej bezpieczny? Czy sparzy się jak poprzednio, czy może dotyk Marielle uleczy jego serce? I czy Marielle wystarczy anielskiej cierpliwości, by sprawić, żeby seksowny nieśmiertelny zapomniał o przeszłości i poznał wreszcie niebiańską rozkosz…

Opinia:

Generalnie uważam, że w tej książce było zdecydowanie więcej humoru. Nie wiem też czy to wina tłumacza czy autorki, ale w jednym miejscu nagle Connor odmłodniał o 50 lat, ponieważ zamiast 499, zostało napisane 449 (oczywiście słownie). Ciekawi mnie też kwestia noszenia klitów, ale jak wiecie - nie czytam tej serii po kolei, bo nie jest to obowiązkowe, więc może jest to gdzieś wyjaśnione :D

Tak, jak Zakazane noce z wampirzycą były cudownym, energetyzującym erotykiem, tak ta książka to po prostu głupiutka komedia romantyczna z elementami erotyki. Moje lekkie rozczarowanie wynika raczej z faktu, że ponownie nastawiłam się na to, co dostałam za pierwszym razem. Mimo to książka, choć gorsza od tomu siódmego, i tak wciągnęła mnie i nie pozwoliła się oderwać. Po prostu należy traktować ją jak komedię romantyczną, gdzie pojawia się namiętność. Dodatkowo tempa akcji nadaje walka za złymi wampirami. Jeśli chodzi o przewidywalność - nie czuję się raczej zaskoczona. Za to podobała mi się operacja wątek miłosny: wszystko dzieje się bardzo szybko, ale nie przeszkadzało mi to, ponieważ bohaterowie sami to wytykali.
Oh, on wierzył w miłość, więc wszystko w porządku. Miłość po prostu była suką.
Bohaterowie to o tyle ciężka sprawa do oceny, że nie czytając po kolei, nie znam bohaterów drugoplanowych, choć wiem, że powinnam. Autorka jednak trzyma się jakichś schematów ich charakterów, które  wykreowała wcześniej, ale najlepiej możemy poznać Marielle oraz Connora. On - zimny drań, wampir. Ona - upadły anioł, bardzo pobożna, część boskiego planu. Razem stanowią mieszankę komiczną. Rozczarowała mnie za to postać czarnego charakteru, ponieważ była mało wyrazista.

Moglibyście odnieść wrażenie, że książka mi się nie podobała. Faktycznie jako erotyk była średnia. Jednak jako komedia, jeśli ktoś lubi takie poczucie humoru, okazała się świetna! Chłopak dziwnie na mnie patrzył, bo czytałam i co chwilę się śmiałam. Jeśli więc szukacie dobrej humorystycznej książki z elementami erotyki - polecam!

15 komentarzy:

  1. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że kiedyś już to czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam chyba z 6 albo 7 tomów tej serii, ale do tej pory przeczytałam tylko jeden xD Tak, a co mi tam xD Kupione po promocji, to sama rozumiesz...
    Jakoś mnie ta książka nie porwała, ale było całkiem spoko, choć czasem trochę się nudziłam :<
    Pozdrawiam ciepło :)
    Niekulturalna Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam lubię tę autorkę i chciałabym uzbierać jej książki :)

      Usuń
  3. Mnie bardzo zaciekawiła ta seria mam nadzieję że szybko do niej przysiądę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą serię ❤ tą część czytałam jako 3 z kolei i nie wiedziałam że jest 10 :-D mimo to bardzo mi się podobała i jeszcze motyw aniołów, coś co lubię 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, ja wiedziałam, ale w sumie nie przeszkadza mi czytanie nie po kolei xD

      Usuń
  5. Moja mama teraz czyta całą tą serię ^.^ W ogóle w szoku jestem, że zaczęła czytać ostatnio ! 0_0 Ja bardzo dobrze tą serię wspominam :) Jest zabawna :D
    Chyba jeszcze do niej wrócę żeby sobie odświeżyć. Dawno temu czytałam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym była młodsza, pewnie bym ją przeczytała. Teraz jakoś nie mam ochoty na taką w sumie średnią książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest średnia, jeśli nastawiasz się na komedię, a nie na erotyk :D

      Usuń
  7. Książka nie dla mnie ;) W sumie nawet gdyby nie zawierała elementów erotyki to nie miałabym na nią ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  8. IKS DE, JAKIM CUDEM JESZCZE TEGO NIE SKOMENTOWAŁAM, MEH!
    Te fragmenty, so słałaś były zabawne, ale teraz to ja racej szukam Literatury przez duże L niemniej, jeśli będę miała ochotę się odmóżdży, to wsiadam w pociag i jadę pożyczyć, ołki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahah, nie wiem :*
      Możesz, dorzucę też 7 tom :P

      Usuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.