9 lis 2016

I'm the reader book TAG + Polski Book TAG

Za nominację dziękuję Agusi :) Nie gniewaj się, ukradłam też graficzkę! :D

1. Wybierz jedno słowo, które opisuje bycie czytelnikiem.
To według mnie najtrudniejsze pytanie tego TAGu. Jak opisze bycie czytelnikiem... I to jednym słowem? Może wam skojarzy się to zupełnie inaczej, ale mi kojarzy się to ze słowem OTWARTY. Książkoholicy są otwarci na wiele nowych emocji, książkowych światów, niezwykłych przygód, ale są też bardziej otwarci na ludzi dookoła nich, czasem może utożsamiam osoby z mojego otoczenia z książkowymi postaciami i to jakoś tak pozwala się wczuć w ich emocje lepiej.

2. Jaka jest pierwsza książka, którą pokochałeś?
Będzie to książka, która pojawi się tutaj więcej niż raz. Mowa oczywiście o Harry Potterze. Była to książka, którą pokochałam całym sercem, nie mogłam się doczekać wydania kolejnych części (dwóch ostatnich), czytałam je po kilka razy. Nawet ostatnio powtórzyłam sobie pierwszą część, choć było to raczej z potrzeby, ponieważ to nie było czytanie - ja przebiegałam wzorkiem po tekście i wiedziałam, co się dzieje :D

3. Twarda oprawa czy miękka?
Zależy. Głównie od grubości. Przy bardzo grubych książkach wolę miękkie okładki, bo wyginam im grzbiety i łatwiej mi się czyta, a z twardymi nie mogę tak zrobić, bo boję się, że szwy pójdą. Do transportu za to lepsze są twarde okładki

4. Jak czytanie ukształtowało twoją osobowość?
Na pewno często odnoszę się do tego, co spotykam w książkach, patrząc na świat. Staram się nie oceniać ludzi po okładce. Na pewno czytanie nie zrobiło ze mnie zamkniętej introwertyczki, ale często uciekam do świata książek, kiedy w prawdziwym życiu jest coś nie tak. W końcu - gdyby nie czytanie, sama nie pomyślałabym o tym, że też mogę pisać. Wiecie, ciężko mi powiedzieć coś więcej, bo w okresie kiedy zaczynałam czytać oddziaływało na mnie mnóstwo innych czynników, jak opiekowanie się młodszym bratem i przyjaciółką-siostrą, kiedy rodzice byli w pracy, rozwijające się pasje, nowa szkoła i trudno przypisać mi konkretne oddziaływanie książkom, ale to mniej więcej tamten okres ukształtował to, kim jestem teraz (w większej części oczywiście).

5. Jaką książkę czytasz, gdy potrzebujesz pocieszenia?
Mówiłam, że Harry Potter się jeszcze pojawi. Powtarzałam pierwszą część wcale nie dlatego, że miałam ochotę wrócić do świata Rowling. Nie. Miałam ochotę wrócić do tego, co znam, co rozumiem na wylot wobec problemów, z którymi nie potrafię sobie na dłuższą metę poradzić. Moją odskocznią więc jest świat Harry'ego, ponieważ mogę się skupić na bezmyślnym czytaniu zdań, znając całą historię od deski do deski.

6. Dzięki komu jesteś czytelnikiem?
W dużej mierze dzięki mamie i babci. U mnie w domu zawsze były książki. Bajki, książki sensacyjne mamy, wierszyki dla dzieci. Od dziecka byłam otoczona książkami. Mama zabierała mnie do biblioteki, gdzie była cudowna pani bibliotekarka, aż chciało się tam chodzić!

7. Opisz swoje wymarzone miejsce do czytania.
A ja nawet dokładnie wiem, jak będzie ono kiedyś wyglądać, o ile w życiu wyjdzie to tak, jak bym chciała. A więc na poddaszu (czy jak kto woli, strychu) domku jednorodzinnego pragnę mieć prywatną biblioteczkę z półkami pod sam dach, takimi zamówionymi na wymiar. W jednym rogu będzie stała kanapa i lampa, abym mogła czytać wieczorem, a w dzień będę mogła w pobliżu okna dachowego czytać w takim genialnym zwisającym fotelu! Będzie tam mięciutki dywanik oraz wieża stereo, bo nie lubię czytać w ciszy. A wolne ściany będą oklejone zdjęciami przyjaciół, rodziny oraz cytatami z książek i nie tylko <3

8. Jaka książka zmieniła Twoje zachowanie lub Twoje spojrzenie na świat?
Jeju, nie wiem. To znaczy, mam wrażenie, że każda w jakiś sposób (o ile jest dobrą, wartościową książką) coś zmienia. Na przykład książki-parodie uczą dystansu nie tylko do świata, ale i do samego siebie. 


Za nominację do Polskiego TAGu dziękuję Oli Z. Jak wiecie, polska literatura to moja miłość :) Kochana, ukradłam też twoją graficzkę, mam nadzieję, że się nie obrazisz ^^


1. Ulubiona polska książka.
Nie! Ale... Jak? Ja kocham tyle polskich książek! To może inaczej - ostatnio czytaną przeze mnie polską książką, którą pokochałam jest Droga do Piekła! :)

2. Ulubiony polski autor. 
Autor to Jakub Ćwiek, a autorka to Katarzyna Berenika Miszczuk :)

3. Ulubione wydawnictwo.
Zdecydowanie Sine Qua Non - za książki, ale i za ich genialne okładki! :)

4. Lubiany przez ciebie klasyk napisany przez Polaka/Polkę. 
Eeeee.... Ja generalnie nie lubię klasyków, ale jeśli można uznać Sonety erotyczne Adama Mickiewicza za klasyk polskiej literatury w tej kategorii, to jak najbardziej będzie tutaj pasował :)

5. Polski gniot. 
Cóż, najgorszą książką polskiego autora, jaką czytałam była Ekspozycja.

6. Która polska okładka podoba ci się bardziej niż jej zagraniczny pierwowzór? 


Zdecydowanie dla mnie wygrywa polska okładka :)

7. Jaka książka według ciebie powinna pozostać w oryginalnej okładce? 


Ja, w przeciwieństwie do wielu osób, nie lubię polskich okładek Trylogii Czasu :)

8. Na jaką polską premierę najbardziej wyczekujesz? 
Pisząc ten post, to czekałam na Siłę niższą, ale po jego publikacji to może nie tyle na premierę, bo o niej nie ma jeszcze ani słowa, ale chciałabym bardzo dorwać już kolejną część Grimm City :)

9. Wolisz krakowskie czy warszawskie targi książki? 
Generalnie nie ma dla mnie różnicy. Targi to targi i na obydwu czułam się dobrze, choć byłam tylko raz tu i tu. W maju na pewno wybiorę się na warszawskie ponownie, ale na KTK chyba już nie, bo jednak daleko....

10. Wymień swoich ulubionych polskich booktuberów/blogerów książkowych.
Wiecie, że ja kocham was wszystkich i nie umiałabym wybrać ulubionych! Na pamięć znam jednak te adresy:
Bo nawet jeśli nie zawsze komentuję, to staram się być na bieżąco z opiniami tych osób i postami :)

Nominuję wszystkie wymienione blogi i nie interesuje mnie, że Meredith i Justysia to mało czytają polskich książek :D A Weronika mam nadzieję, że zrobisz TAG, jak wrócisz do blogosfery - co mam nadzieję nastąpi szybko <3

37 komentarzy:

  1. Widzisz, ja właśnie czytam Harrego i kamień filozoficzny i rzeczywiście jest to niesamowicie kojące:) do tego już zdążyłam zapomnieć jaka ta książka jest zabawna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zapomniałam <3 Zwłaszcza, że na tablicy korkowej mam cytat (nie pamiętam, z której części) "To, że twoja wrażliwość mieści się w łyżeczce od herbaty, nie znaczy, że inni też są tak upośledzeni" (ekhm, luźne tłumaczenie, bo mam go po angielsku) :D

      Usuń
  2. Świetne tagi! Sporo czytasz polskich autorów, ja za to na razie nie miałam okazji aż tak mocno się z nimi zaprzyjaźnić, ale liczę, że niedługo mi się to uda :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  3. Znowu nominacja! Kitty, ja cię kiedyś zabiję! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale... powinnaś się cieszyć, ze znam adres twojego bloga na pamięć! <3

      Usuń
  4. Czuję się zaszczycona, że znasz na pamięć mój adres bloga <3 i jak tylko znajdę czas chętnie ten tag zrobię! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :)
      Haha, wiesz co - gdybym go nie znała, to jestem jakoś mało ogarnięta i nie umiem z twojego profilu Google + wejść na twojego bloga :P

      Usuń
  5. Foch, nie nominowałaś mnie! :D :D

    A tak na serio to - Też nie lubię tych okładek trylogii czasu... Dotyku Julii lubię i tą, i tą okładkę, szkoda tylko, że nie było mi jeszcze dane tej ksiązki przeczytać :( Ja chyba nie mogłabym wybrać ulubionej polskiej książki... Kocham większość <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahha twojego adresu to ja nigdy spamiętać nie mogę :D bo ja wpisuję zawsze magic.... i nic się samo nie uzupełnia i tak się głowię... Kurde jaki ona miała adres :D za to jak wpisuję z to już mi wyskakuje pełne i takie "cholera, czy ja to kiedyś zapamiętam" :D więc wybacz <3
      Oh, to musisz przeczytać jak najszybciej!
      Wiesz to jedna z ostatnich ulubionych polskich :D

      Usuń
  6. "Ekspozycja" może nie jest najlepsza, ale jednak mi całkiem się podobała. Ale zdecydowanie Forst nie umywa się do Chyłki w "Kasacji". Może jakbyś zaczęła od tej książki, to bardziej zachęciłaby Cię ona do twórczości Mroza :)
    Niemieckie wydanie Trylogii Czasu jest cudowne! Wprawdzie to polskie też nie jest złe, ale jednak oryginalne okładki o wiele bardziej oddają urok tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem i nie zamierzam się o tym przekonywać... :P Zresztą na negatywną opinie o Kasacji też już trafiłam :D
      Według mnie Trylogia Czasu nie ma uroku :D Ale okładki mają :D

      Usuń
  7. Moimi ulubionymi polskimi autorami są również Ćwiek i Miszczuk! Wielki banan na twarzy się pojawił, jak okazało się, że w tej kwestii się zgadzamy :D Ekspozycję mam na półce i mam nadzieję, że w moim przypadku nie okażę się ona polskim gniotem :( Do serii o Harrym zabrałam się dopiero kilka miesięcy temu, ale już mogę powiedzieć z czystym sercem, że to naprawdę przegenialne książki na odstresowanie :)
    Pozdrawiam!
    chocabooks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie wiem, jak można ich nie kochać :)
      A na której części HP jesteś? :)

      Usuń
  8. Polscy autorzy <3
    Miszczuk <3
    Ekspozycja!! <3
    A "Błękit szafiru" rzeczywiście powinien zostać w oryginalnej okładce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie cała trylogia powinna w nich zostać <3

      Usuń
  9. Ale dawno mnie na blogosferze nie było, mam ochotę wręcz przepraszać!
    Ojejku, ja też re-readuję Pottera! Miałam zamiar przeczytać całą serię w oryginale do premiery "Przeklętego Dziecka", niestety nie udało się, ale czasem podczytuję parę stron. Zawsze przywołują tyle wspomnień i cudowny klimat dzieciństwa, który czasem się przydaje. Kiedy jestem zmartwiona albo po prostu przytłoczona natłokiem codziennych obowiązków, Harry zawsze poprawia mi humor <3
    Pozdrawiam, u mnie recenzja "Ogień za ogień", zapraszam serdecznie! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chciała w oryginale, ale... To za proste :D Jak się zna na pamięć prawie polskie tłumaczenie to czytanie w oryginale trochę traci sens, bo ja automatem wiem, o co chodzi :D

      Usuń
  10. Hahahahaha, no i powiedz mi, jak ja mam zrobić ten polski TAG? xD No dobraaaaaa, zobaczymy xD
    Aha, ale nominujesz tylko do tego TAGu czy do tego pierwszego też? :D
    Też stanowczo wolę oryginalne okładki Trylogii czasu, są przecudowne <3 I również wolę polską Dotyku Julii :D
    A słowo otwarty bardzo dobrze opisuje bycie czytelnikiem ^_^ ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to widzę tak, że zaczniesz czytać polskich autorów :D
      Jeśli masz ochotę też na 1 - to rób :D
      Super, że nie tylko mi to słowo mega pasuje :)

      Usuń
  11. Jakbyś siedziała w mojej głowie i opisała moje idealne miejsce do czytania <3
    A mnie się bardziej podobają angielskie wydania Dotyku Julii, ale sama niestety mam 1 część w polskim. Kupiona za 10 zł więc nie narzekam aż tak bardzo xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam w polskim i żałuję, że kolejnych części w nim nie ma :(

      Usuń
  12. Potter był moją odskocznią przez wieeele lat ;P Całą podstawówkę spędziłam uwielbiają go. Źle się czułam? To w głowie powstawał fanfik na temat Pottera, mimo, że sama nigdy ff nie pisałam, bo... po prostu nie umiem. Albo tworze swoje, albo nie piszę wcale.
    A SQN jest doskonałe ;D Pomijam nawet to, co wydają (bo wiadomo, nie wszystko będzie się każdemu podobało), ale kurcze, JAK wydają! Śliczne okładki, obrazki w środku, a przy tym ceny, które nie są tak zatrważające jak zwykle ceny Fabryki Słów. A przynajmniej ja mam wrażenie, że Fabryka bardzo się ceni ;/ Trudno dostać ich pozycje po większych promocjach, albo mi się tak po prostu wydaje? Ach, i wydają jedną książkę 1000 razy, co też jest nieco irytujące...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w podstawówce czytałam TYLKO HP :D
      Ja pisałam, z czasów Lily i Jamesa, ale nie do netu, tylko dla siebie <3
      A ja kocham SQN za to, co wydają <3
      Hm, Fabryki lubię książki, ale rzadko mam potrzebę posiadania ich na własność... :D

      Usuń
    2. Porównuje do Fabryki bo mam wrażenie że ich sposób wydawania jesy podobny ;) Mam trochę ich pozycji w domu, głównie przez Grzędowicza, Piekare czy Kossakowska.

      Usuń
  13. Wiesz, chyba pierwszy raz spotykam się z opinią, że Ekspozycja jest zła :D Szczerze mówiąc, to nie słyszałam tego jeszcze o żadnej z ksiażek Mroza :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahha, jak ja jadę tę książkę już któryś raz :D
      Ja czytałam też o Kasacji negatywną opinię już :D

      Usuń
  14. Dobre słowo opisujące czytelnika :D
    Ty sadysto :( jak to tak grzbiecik wygiąć ? :( biedne książki :( (ale i tak cię kocham xD to jest miłość "pomimo ... " xDD)
    Aaaa! Zakochałam się w twoim miejscu do czytania :D Też właśnie coś takiego chce mieć :D Nie wiem jak to wyjdzie i gdzie pomieszczę moje dzieci, mój śmieje że w piecu no ale cóż ja zrobię do pieca nie oddam xD

    Co do Polskiego tagu to za bardzo nie wiem bo ja nie czytam xD
    Ale okładka Trylogii Czasu faktycznie lepsza nemiecka :D
    Ej! Protestuje... to ja chcę na KTK się wybrać za rok, a ty mnie ładnie pięknie olejesz? FOCH! Z przytupem, obrotem, klaśnięciem i w ogóle ;(
    Ooo kocham cię <3 :D
    Taaak Justysia zrobi Polski TAG jeszcze nie wiem co sobie tam wepcham ale zrobię go :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No... Normalnie... Jaka sadystko, to ułatwia czytanie :D
      Słuchaj, w domu będą parapety, półki... Najwyżej każde pomieszczenie poza kiblem i łazienką będzie opanowane przez książki, póki Misio nie padnie i nie stworzy mi warunków idealnych :D
      W tym roku ty mnie wystawiłaś, więc nie ma FOCHów :P Zresztą... Mam ci skrót FOCH rozszyfrować? :3
      Foch i kocham cię.... :D hahahahahha padłam :D
      Zrobisz, zrobisz <3 Choćbyś musiała mojej książki użyć:D

      Usuń
    2. Ugh ale ksiazke to boli :(
      Hahahah xd mrasnie bedzie *-* ej ale w lazience ksiazka czemu nie ? Wanna ksiazka winko *-*
      Znam skrot xd
      A co takie 2 w jednym masz xd
      Eh nio wiem xd

      Usuń
    3. Bo jakbyśmy powtórzyli lany poniedziałek z oblewaniem się prysznicem... To książki by ucierpiały :D I nie lubię winka :D

      Usuń
    4. Wiesz przed swietami ksiazki sio z lazienki xd
      Buu :( slodkie sa mniamci *-*

      Usuń
  15. Ja zdecydowanie wolę książki w twardych oprawach, są takie piękne a jak mają ilustracje w środku, to tylko patrzeć! *.* Harry Potter! xd

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie, tylko nie Potter... Co do okładki Julii, zgodze się!!! Ale do trylogii czasu, jestem ci przeciwna. ;d Mnie się polska baaaardzo podoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pfff, nie znasz się :D
      Dla mnie powinna zostać w zagranicznych :P

      Usuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.