28 lis 2016

LBA #36 #37

Do 36. LBA nominowała mnie JustinaJ :) Dziękuję <3

I uwaga, uwaga - ja też dziś kogoś nominuję :)

1. Czy jest jakieś państwo, które szczególnie chciałabyś odwiedzić?
Czy Madagaskar to państwo? (chwilę potem po spytaniu Wujka Gugla) Tak, a więc Madagaskar! Ja chcę na żywo zobaczyć Króla Juliana :)

2. Czego najbardziej się boisz?
Pająków i mam lęk wysokości. No i nie wejdę do wody, jeśli nie czuję gruntu pod stopami, ale to się raczej zmieni, jak nauczę się pływać :)

3. Jakiej muzyki słuchasz?
Tu się może zdziwicie, może nie, ale tak: generalnie są dwa gatunki, które kocham - stary polski rock oraz hip hop <3 PiH, Wdowa, Perfect, Lady Pank, IRA etc. <3

4. Czy lubisz sport?
To zależy - gry zespołowe są bleeeee. Za to fitness, rower, freesbee, pływanie (jak się tego w końcu nauczę) są boskie <3

5. Masz rodzeństwo?
Mam młodszego brata :)

6. Wolałabyś mieszkać w bardzo dużym czy bardzo małym domu?
Bardzo dużym. Jestem chomikiem. Lubię mieć dużo miejsca na dużo moich rzeczy :) Głównie książki <3 No i jak chcę mieć dwa psy, kota i dzieci.... To mały domek odpada :D

7. Czy lubisz czytać książki niebeletrystyczne? Jeśli tak, to jakie?
Odpowiadanie na LBA o północy nie przynosi pozytywnych efektów, to już druga rzecz, o jaką pytam Wujka Gugla :D Niestety Wujek mi nie pomógł... Ale to są chyba biografie, poradniki etc.? Jeśli tak, to nie lubię, nudzą mnie. Wolę fantasy i mocne, krwawe kryminały z psychopatami <3

8. Jak często korzystasz z bibliotek? Co o nich sądzisz?
Prawie non stop, kocham je, bo nie muszę wydawać kasy na nowe książki, bo one tam są <3 Moja biblioteka często wykupuje nowości wydawnicze, np. mają wszystkie książki Flanagana <3

9. Czy śledzisz nowości czytelnicze, czy zupełnie nie zwracasz uwagi na datę wydania książki?
Zwracam - pisząc metryczkę :D Albo jeśli książka mi coś przypomina i chcę sprawdzić, kto się na kim wzorował, czyli co było pierwsze. Sama nie śledzę tych nowości, ale dziewczyny z wielu blogów robią to za mnie i patrzę na to u nich <3 

10. Wolisz książki w twardej czy miękkiej oprawie?
W twardej, ale to dlatego, że... Na twardej nie widać, jak wyginam książkom grzbiety :D I nie niszczą się w transporcie :)

11. Wolałabyś pracować w bibliotece czy księgarni?
W księgarni. Nie trzeba się przejmować tym, że ktoś nie oddaje książek, można robić sobie rabaty na książki :D (o ile to własna księgarnia), można czytać nowości, poznać wiele fascynujących pozycji rozmawiając z kupującymi :)

Do 37. z kolei LBA nominowała mnie natomiast Natka Z., również ci dziękuję <3

1. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Niech będzie ten Marylin Monroe - I don't care about oney and fame. I only want to be perfect <3

2. Twój ulubiony autor + dlaczego akurat ten?
Skoro muszę wybrać jednego, to będzie to Flanagan za swój niepowtarzalny styl i rozbudowany świat Zwiadowców i Skandian, bo choć wszystkie jego książki mają miejsce z tymi samymi bohaterami i w tym samym świecie - to się nie może znudzić <3

3. Dlaczego piszesz bloga?
Bo lubię dręczyć ludzi :D A tak serio, bo wśród moich znajomych nie miałam z kim pogadać o książkach, a skoro dodatkowo lubię pisać, miałam już doświadczenie w blogowaniu - to czemu nie? :)

4. Co jest w książce/jej pisaniu najważniejsze?
Humor i dobra akcja <3

5. Zawód pisarza - trudny czy łatwy?
Uważam, że byłby dużo łatwiejszy, gdyby nie terminy w wydawnictwach oraz to, że tak naprawdę ciężko dziś wymyślić coś oryginalnego, bo mamy wrażenie, że wszystko już było.

6. Księgarnia czy biblioteka?
Lubię mieć książki na własność, ale wybieram bibliotekę, bo to nic nie kosztuje <3

7. E-book czy papierowe wydanie?
Papierowe, choć e-booki też są przydatne, kiedy nie możemy gdzieś zabrać książek :)

8. Dlaczego, według Ciebie, uczniowie nie lubią lektur?
Ja ich nienawidzę, bo są nudne, styl jest okropny i w ogóle nie dotyczą współczesności, a ich tematyka jest zazwyczaj bardzo polityczna. Poza tym nauczyciele zmuszają nas do ich interpretacji ;/

9. Książka czy film?
Bez zastanowienia: książka.

10. Gdzie najczęściej czytasz?
W łóżeczku <3

11. Jaki gatunek książkowy uważasz za najlepszy?
Fantasy <3 <3 <3

Moje pytania:
  1. Lubisz brać udział w akcjach blogowych typu Book Toury, maratony etc.?
  2. Jesteś sławna, podziwiana, znana. Wydawnictwo prosi cię, abyś wydała książkę o sobie. Wolisz napisać autobiografię czy wynająć kogoś, kto napisze dla ciebie twoją biografię?
  3. Jak często robisz make up?
  4. Jaką bronią wolałabyś walczyć: mieczem, pistoletem, sztyletem, łukiem, halabardą, laserem, nunczaku w pojedynku 1:1? 
  5. Jak określiłabyś swój charakter?
  6. Jaki motyw w książkach lubisz najbardziej?
  7. A jaki motyw lubisz najmniej?
  8. Picie gazowane czy bez CO2?
  9. Czy zdarzyła ci się w książce taka śmierć, że nie mogłaś się po niej pozbierać?
  10. Uznajesz blog za swój obowiązek czy hobby? Chodzi mi o to czy przejmujesz się, jeśli np. tydzień nie dodajesz postów czy stwierdzasz, że przecież nie ma sensu tego robić na siłę?
  11. Czy w dzieciństwie bałaś się jakiejś postaci z kreskówki?
A nominuję do nich:
  1. Justysię
  2. Meredith
  3. Kaję
  4. Ivkę
  5. Olę K.
  6. Ann Wars
  7. Wiktorię
  8. Patrcyję Pycięęę (erm, plis, odmień mi to przez przypadki :D)
  9. Doomisię
  10. Jellyfish
  11. Miasto Książek
Chyba pierwszy raz od niepamiętnych czasów nominuję tyle osób, ile trzeba :D Ale mam nadzieję, że dziewczyny odpowiedzą na moje pytania, bo inaczej będę je nękać na grupie, a wycwaniłam się, bo wszystkie w niej są :D

14 komentarzy:

  1. Też boję się pająków i też czytam w łóżku :D
    Ciekawe odpowiedzi :D

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bym chciała pracować w księgarni, najlepiej takiej niewielkiej i na samodzielnym stanowisku, ostatnio w takiej byłam i zazdraszczałam dziewczynie, która tam sobie pracowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, to lepsze niż w Empiku czy Matrasie, z pewnością :)

      Usuń
  3. Uważam, że najgorsze co można zrobić książce to umieścić ją na liście lektur. Myślę, że są to naprawdę fajne i wartościowe książki (przynajmniej część), jednak powiedzieć komuś "masz to przeczytać", podać konkretny termin, zrobić kartkówkę z treści oraz właśnie zmuszać do interpretacji to nie ta droga. Moim zdaniem fajnym pomysłem byłoby dać albo prawo wyboru co do czytanych książek, albo chociaż powiedzieć, że na rok szkolny przeznaczone jest 10 tytułów, a o każdym wypadałoby napisać nawet krótką własną opinię. Ale co ja tam wiem- Ci na górze są przecież mądrzejsi :DD Dzięki za nominację- nie wiem kiedy odpowiem, ale kiedyś ją u mnie zobaczysz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uważam, że można by było zrezygnować z lektur obowiązkowych, zrobić listę książek "wartościowych" ciągle uzupełnianą o nowsze pozycje i aby uczniowie wybierali i o tym pisali, a na maturze rozwiązać to tak, że prosić o motywy etc :P
      Ja wiem, że odpowiesz - ale wiem też, że z terminami to jak ja :D

      Usuń
  4. Też nie znoszę gier zespołowych. Dla mnie to była katorga na lekcjach WFu. Mogłam robić cokolwiek, byleby nie grać w siatkę czy koszykówkę, albo o zgrozo w piłkę nożną.
    Pająki!!! Już samo to słowo wywołuje we mnie ciarki!
    Pozdrawiam cieplutko!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też mogę robić cokolwiek tylko nie to, więc uciekam na siłownię :D
      To jest zło, muchy mogę zabijać sama :D

      Usuń
  5. Jak chcesz zobaczyć Króla Juliana wbijaj do opolskiego zoo. Zrobili tam wyspę na którą się wchodzi i po której luzem biegają lemury XD A książki niebeletrystyczne to też cała literatura naukowa i popularnonaukowa. O ile ta druga to zwykle, brzydko mówiąc, gówno, to pierwszą polecam i polecać będę. Jasne, jej cel jest inny niż powieści, ale jeśli naprawdę chcesz zbadać jakiś temat to musisz po nią sięgnąć. Jest trudniejsza w odbiorze i trzeba wiedzieć co czytać by się nie zarazić ale lepszego źródła informacji dalej nie mamy. A często można wpaść dzięki niej na baardzo ciekawe osobowości ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, dobrze wiedzieć! <3
      No ja nie lubię takich pozycji, choć fakt - jak trzeba coś znaleźć to się przydają :)

      Usuń
  6. Hahahaha, tak, Madagaskar to państwo xDDD I ma taka fajną stolicę :') Antananarywa :P
    Flanagan <3
    A nominacja... nie wiem, kiedy ja to zrobię xDD

    OdpowiedzUsuń
  7. Ej a na wycieczkę by odwiedzić Julka zabierzesz mnie ze sobą? :D
    Jezus pająki zło, lęk wysokości tylko w tedy gdy pod spodem jest woda, i ogólnie pływać umiem ale do wody za żadne skarby świata nie wejdę xD
    Gry zespołowe masakra xD a co do pytania 7 no i znów takie WTF co to jest xDDD
    10 ranisz mnie :( ty wiesz xDD

    W pytaniu o autora przeczytałam aktor i se myślę kim na litość boską jest Flanagan skoro on chyba pisał, czytam pytanie i "o faktycznie autor" xD Chyba śpie już xD
    (do lektrur pytanie) Ależ droga Kitty czy "upupić", "pupa" itp niczego cię nie nauczyły? xD PRzecież lektury óczą, i dają obraz świata, są ciekawe i ogólnie rzecz biorąc przydatne :D by spalic je w piecu albo zrobić ognisko xDD

    Dobrze troche mi bije już bo godzina taka a ja nie wyspana i no komentarze są jakie są trudno, się pośmiejesz albo mnie zjesz xDD

    Dziękuje za nominacje! <3 Właściwie spadła mi jak z nieba, żeby jakąs zaległą nominację do LBA połączyć w jedno :D Także czytasz w moich myślach :D A teraz odmeldowuję się nadrobiwszy chyba już wszystko :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ech, zapomniałam już o tej nominacji. xD Ale cieszę się, że odpowiedziałaś na pytania. Co do książek niebeletrystycznych, to dokładnie o to mi chodziło. :) I muszę przyznać, że twoje pytania też mi się podobają! ;P

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.