3 gru 2016

Wymianka "Polacy czytają Polaków"


Ha! Nadszedł czas na rewolucję wymiankową :D Z inicjatywą wyszła Cynka, a ja pomogłam jej się zorganizować, bo co dwie głowy to nie jedna :D 

W skrócie o co chodzi:
Jesteśmy przerażone tym, jak mało osób czyta polskich autorów, których same kochamy. Dlatego stwierdziłyśmy, że wymianka wyłącznie z polskimi książkami będzie ciekawą motywacją do zapoznania się z twórczością rodzimą :) Wymianka to po prostu wysyłanie dobie prezentów. Oczywiście każdy z nas chciałby prezent dostać, ale trzeba też prezent wysłać :) Do polskiej książki dołączamy umilacze, tj. jakieś słodycze, może zakładki i jakiś balsam, może lakier do paznokci... Dodatki nie muszą być książkowe, ale nie wysyłajcie też samej książki - umilcie jakoś życie waszej parce wymiankowej :) 

A jak wygląda to administracyjnie... :D

Regulamin wymianki Polacy czytają Polaków

1. Zapisy do wymiany trwają od 3 do 31 grudnia 2016 r.

2. Warunkiem uczestnictwa jest:

a) prowadzenie bloga (nie tylko recenzenckiego), ewentualnie posiadanie instagrama;

b) udostępnienie podlinkowanego baneru;

c) posiadanie adresu korespondencyjnego na terenie Polski.

3. Wziąć udział mogą osoby, które ukończyły 16 lat. W innych przypadkach będziemy rozpatrywać sprawę indywidualnie.

4. Zgłoszenia należy wysyłać na maila - wymianapolska@gmail.com – według poniższego wzoru:

1. Imię i nazwisko

2. Nick oraz link do bloga

3. Adres korespondencyjny

4. Jak najdokładniej opisz swój gust czytelniczy, czyli wszystko o ulubionych gatunkach, autorach (tych polskich i nie tylko), co lubisz, czego nie lubisz, twoje must read. Jeśli nie czytasz polskich autorów, nic nie szkodzi. Napisz, co się tobie zazwyczaj nie podoba w takich książkach, jakich autorów w ogóle nie potrafisz przetrawić. Napisz, o czym tylko chcesz, a co uważasz za ważne.

5. Jakieś inne uwagi


5. Wysyłając maila, automatycznie zgadzacie się na wzięcie udziału (do końca grudnia macie czas na zmienienie decyzji) oraz na wysłanie adresów waszej parze.

6. Wylosowane pary przedstawimy do 7 stycznia 2017 r. W przypadku nieparzystej liczby zgłoszonych osób - wysyłamy wężykowo ( a wysyła do b, b do c, c do d itd.)

7. Przesyłki, wysłane listem poleconym, muszą zostać dostarczone najpóźniej do 10 lutego 2017 r.

8. W paczce przede wszystkim powinna znajdować się książka autorstwa polskiego autora. Reszta zależy od was.

9. Gdy otrzymacie paczkę, należy poinformować nas o tym mailowo oraz wysłać zdjęcia zawartości.

10. 17 lutego wszyscy publikujemy posty, dotyczące naszych paczek.

11. Osoby, które zgłoszą się z nastawieniem „chcę dostać, ale nie wyślę”, będą miały zakaz brania udziału w takich zabawach.

Zapraszam do zabawy ^^ Zwłaszcza osoby, które nie czytają Polaków, ale chciałyby zacząć :)

14 komentarzy:

  1. Oczywiście zgłaszam sie i już wysłałam email :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci, że trochę mnie zaskoczyłyście takim tematem przewodnim wymianki :D Zastanowię się i jakby coś- dam znać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł :) Sama mało czytam polskich autorów, ale zdarza się. Być może wezmę udział w zabawie. :)

    Zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł ;) Myślałam nawet nad udziałem, ale szczerze mówiąc... książek, które lubię nie oddam, a też nie chce wysyłać komuś czegoś, co mi się nie spodobało ;/ Na przykład Pomnika Cesarzowej Achai [t1] sama chętnie bym się pozbyła, ale to było tak słabe, że aż mi szkoda. No chyba że jest tu ktoś, kto lubi Achaję i chciałby poznać kolejną część? XD Poza tym nic "godnego wysłania" i tak nie mam: jedynie sporo literackich śmieci, których nawet nie mam jak sprzedać (kupowane po promocjach, warte po 5zł może XD).
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale... Nie musi być to twoja książka, możesz kupić nową :)
      Jeju, ja znam takie "śmieci", wystawiam je na OLX po 5 zł :P

      Usuń
    2. Ale... to ja wolę kupić sobie dokładnie taką książkę, jaką chce, niż wymieniać się z kimś i liczyć, że będzie tak dobra, jak ta, którą chciałam ;P W sytuacji, w której muszę coś kupić to wymiany moim zdaniem większego sensu nie mają, bo chyba chodzi o to, by mieć coś "nowego" nie wydając funduszy ;P

      Usuń
    3. Ja to widzę jako wymiankę prezentową :) A nie jako wymiankę książek jako samych książek :P Ja nie potrafię rozstawać się ze swoimi książkami, więc nawet, jeśli mam książkę, którą kocham, wolę wysłać osobie nową, a dalej mieć swój egzemplarz :P Wiec inaczej rozumiemy wymiankę :D Tzn. jasne, jeśli ktoś ma książkę polską, którą lubi, ale nie jest mu szkoda oddać, a jest w dobrym stanie - to nie ma problemu :)

      Usuń
  5. Fajny pomysł, super inicjatywa do czytania polskich autorów, których kocham <3 Mam nadzieję, że wiele osób przekona się, że polskie książki nie są złe. Ja chyba udziału nie wezmę, bo no... Jestem za mała i niby macie tam "rozpatrywać indywidualnie", ale raczej takie wymianki to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam ci - ciebie na pewno byśmy przyjęły do zabawy :)

      Usuń
  6. Wiesz, że z chęcią zaczęłabym czytać polskich autorów, ale wiesz też, że w wymiankach to ja nie biorę udziału... Także no... W tej też nie wezmę :(

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.